موانع کسب و کار شناسایی شود

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: باید از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف داخلی استفاده کنیم.

موانع کسب و کار شناسایی شود


به گزارش ایسنا منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مصطفی رناسی در سومین جلسه کمیسیون سیاست‌گذاری و پای اتاق بازرگانی اصفهان حضور پررنگ ایرانیان مقیم سایر کشور در انتخابات ریاست جمهوری را نشان از علاقه‌مند بودن آنان نسبت به سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: اکنون فرصت مناسبی برای دعوت آنان به ایران سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصادی کشور است .

وی اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم است که از طریق ایرانیان مقیم خارج از کشور به‌ راحتی امکان پذیر است.

در ادامه کامران پورجوهری نایب رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب ‌و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در ماده 282 قانون مدنی برای ایرانیان تابع کشور دیگر موانعی ایجاد کرده است که با اصلاح قانون می‌توان زمینه سرمایه‌گذاری آنان را به‌آسانی فراهم ساخت.

هم‌چنین مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان خواستار دعوت از ایرانیان مقیم خارج از کشور برای بازدید و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شد و افزود: در یک دهه گذشته تورهایی بازدید ایرانیان نخبه مقیم خارج از کشور برگزار شد و باید زمینه سرمایه‌گذاری آنان به‌صورت ویژه فراهم شود.

علی نادری سرمایه ایرانیان مقیم آمریکا را 4 هزار میلیارد دلار برآورد کرد و ادامه داد: جذب 10 درصد این سرمایه می‌تواند در اقتصاد کشور تحول ایجاد کند.

علی صفر نورالله مشاور سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان خواستار شناسایی موانع کسب‌وکار از سوی اتاق شد و گفت: تا زمانی که این موانع وجود دارد نمی‌توان انتظار جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار