زرگرپور: برخی حرکات در جشن پیروزی "روحانی" نباید انجام ‌می‌شد

استاندار اصفهان گفت: در اصفهان کمترین حاشیه را در جشن پیروزی روحانی داشتیم ‌و در برخی از مکان‌ها ‌نباید برخی از اقدامات انجام می‌شد‌.

زرگرپور: برخی حرکات در جشن پیروزی "روحانی" نباید انجام ‌می‌شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: معمولا به کشاورزان و دامداران توصیه می‌کنیم که تولیدات خود را بیمه کنند به‌ویژه در استان اصفهان که درگیر مشکلاتی نظیر سرمازدگی و خشکسالی است، در همین راستا از منابع صندوق بیمه کشاورزان تا پایان سال 95 مبلغ 150 میلیارد ریال از بدهی مطالبه 600 میلیارد ریالی کشاورزان پرداخت شد و اکنون 450 میلیارد بدهی و کل بدهی بیمه کشاورزان استان پرداخت شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های دولت در استان اصفهان در راستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط استان افزود: در سال گذشته بسته حمایتی از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را داشتیم که در استان اصفهان 1150 واحد که مشکلات تسهیلاتی و بیمه‌ای داشتند و بالغ بر1800 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند و بیش از 77 هزار فرصت شغلی تثبیت شد.
استاندار اصفهان بیان کرد: با ابلاغ وزیر صنعت 10 هزار واحد جدید با اعتبار 200 میلیارد تومان زیرپوشش قرار می‌‌گیرند و فرایند اعطای تسهیلات در سال 96 نیز ادامه دارد و واحدهای صنعتی می‌توانند مطابق روال قبل در سایت بهین یاب بر‌اساس فرایند تعریف شده اقدام به دریافت تسهیلات کنند، البته هنوز میزان اختصاص این اعتبار به استان اصفهان اعلام نهایی نشده و ما درصدد هستیم که این کار با قوت بیشتری ادامه دهیم.
وی با اشاره به کشت پاییزه و بهاره استان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز 500 هزار تن تولید گندم و جو داشته باشیم البته میزان خرید کمتر خواهد بود اما میزان تولید افزایش پیدا می‌کند.
حاشیه‌سازی‌ها درباره ابطال رای در اصفهان کذب محض است
زرگرپور درباره روند برگزاری انتخابات در اصفهان گفت: انتخابات بزرگ و باشکوه در استان اصفهان در فضای امنیتی 100درصدی برگزار شد که حاصل این امنیت به دلیل اقدامات انجام شده در 3 ماه گذشته بود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه انتخابات در اصفهان سلامت کامل برگزار شد، افزود: کاهش التهابات و اعتراضات در انتخابات برگزار شده، نشان از امنیت و سلامت برگزاری آن در اصفهان است.
در استان اصفهان به هیچ وجه کمبود تعرفه نداشتیم
وی با اشاره به حاشیه‌های مربوط به بحث کمبود تعرفه که در نمازهای جمعه نیز به آن اشاره شد، گفت: در استان اصفهان به هیچ وجه مشکل کمبود تعرفه نداشتیم و ما ابلاغ کرده بودیم که هر شعبه‌ای اگر 70درصد تعرفه‌هایش مصرف شد باید اعلام نیاز کند.
زرگرپور با بیان اینکه کل تعرفه‌هایی که به تمام شهرهای استان داده شده 25 درصد بیشتر از واجدین شرایط بود، افزود: 4 میلیون 350 هزار برگ تعرفه برای ریاست‌جمهوری داده شده که 2 میلیون و 760 برگ تعرفه مصرف شد و احتمال کمبود تعرفه وجود نداشت. همچنین در کل استان 10 میلیون 870 هزار تعرفه برای 3 انتخابات ریاست‌جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شورای شهر توزیع و 7 میلیون 780 هزار تعرفه دریافت شد.
وی ادامه داد: 72.5 درصد تعرفه‌ها مصرف شد که 77 درصد تعرفه مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری، 75.5 درصد تعرفه مربوط به انتخابات شورا و 52 درصد تعرفه مجلس بود که چه از نظر فرآیندی و چه از نظر حجم تعرفه‌ها هیچ‌گونه کمبود تعرفه نداشتیم و میزان کسانی که بعد از ساعت 24 روز جمعه به مراکز اخذ رای مراجعه کردند و موفق به رای دادن نشدند، حداقل است.
جشن شادی بعد از انتخابات در اصفهان کمترین حاشیه را داشت
وی پیرامون شادی‌ بعد از انتخابات بیان کرد: ما با روسای کاندیداهای ریاست جمهوری در اصفهان ارتباط داشتیم و پیشنهاد دادیم که اگر قرار است جشنی در اصفهان برگزار شود در یک محیط سر بسته باشد، در شب نخست جشن شادی به صورت خودجوش در تمام کشور و اصفهان برگزار شد که در اصفهان کمترین حاشیه را به‌همراه داشت، البته بنده در برخی از مکان‌ها حضور پیدا کردم که حق این است که نباید برخی از اقدامات انجام می‌شد اما در شب دوم با اطلاعیه‌ای که ستاد آقای روحانی در اصفهان اعلام کرد، هیچ‌گونه اقدامی رخ نداد و جشن پیروزی به صورت متمرکز در یک مکان سرپوشیده برگزار شد.
برداشت‌های مازاد از حوضه آبریز زاینده‌رود کنترل می‌شود
زرگرپور درباره آخرین وضعیت چاه‌های غیرمجاز در حریم رودخانه زاینده‌رود و نصب کنتورهای هوشمند در این حوضه آبریز بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی آب که مربوط به کل کشور است 3 اتفاق باید رقم بخورد که مختص به اصفهان نیست اینکه چاه‌های غیرمجاز پلمب شود، برداشت‌های مازاد کنترل و کنتورهای هوشمند نصب شود که این 3 اقدام برای هر استان، شهر و دشتی دارای مصوبه است.
وی ادامه داد: در استان اصفهان اولویت نخست پلمب چاه‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه بود، در مرحله دوم در مناطق حوضه آبریز زاینده‌رود برداشت‌های مازاد کنترل و در مرحله بعد با برداشت‌های آزاد کنترل شود که آب منطقه‌ای به‌دلیل شرایط خشکسالی در این زمینه دست به عصا حرکت می‌کند و در برخی از نقاط مانند دهاقان خود روستائیان اقدام به پُر کردن چاه‌های غیرمجاز کرده‌اند و سعی کردیم که در مناطق ویژه و خارج از حوضه آبریز نیز این طرح را با سرعت و عملکرد بهتری پیگیری کنیم.
جاری شدن زاینده‌رود ارتباطی با تبلیغات ریاست جمهوری نداشت
استاندار اصفهان در ادامه این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برخی می‌گویند باز شدن رودخانه زاینده‌رود اقدامی تبلیغاتی بوده و با توجه به قول‌های رئیس‌جمهور در سفر به اصفهان مبنی بر دائمی‌بودن رودخانه، برنامه‌ها برای اجابت این مطالبه مردمی چیست؟ بیان کرد: باز شدن زاینده‌رود و ربط آن به تبلیغات ریاست جمهوری را صددرصد تکذیب می‌کنیم و اصلا چنین چیزی در فکر ما نبوده و نیست، ما یک تعهداتی نسبت به کشاورزان، تولید و اشتغال داریم که این مسائل برای ما مهم است و مابقی مسائل در فرع قرار دارد.
وی اضافه کرد: مگر در طول 3 سال گذشته ما در نیمه دوم سال آب زاینده‌رود را باز نکردیم؟ البته یک ماه عقب یا جلوتر، قبل از این دولت، یک سال رودخانه آب داشت و یک سال نداشت، به این معنی که یک سال کشاورزان استان، کشت می‌کردند و یک سال کشت نداشتند، در این دولت کشاورزان هر سال کشت می‌کنند و این آب حق‌آبه کشاورزان است.
زرگرپور با بیان اینکه امسال ما ریسک صددرصدی را قبول کردیم، گفت: خداوند لطف کرد و ما پیش‌بینی نمی‌کردیم که 1400 میلی‌متر بارش داشته باشیم اما به لطف خدا آغاز کردیم و کشت پاییز کار در شرق و بهار کار در غرب در حال انجام است و 500 هزار تن گندم و جو برداشت شد.
وی با بیان اینکه اگر تامین آب شرب به‌خطر می‌افتاد، برای انتخابات که هیچ برای هر مسئله دیگری هم که بود آب را باز نمی‌کردیم زیرا خط قرمز ما آب شرب است، افزود: آب شرب است که تعیین می‌کند آب رودخانه چه زمانی و چه مقداری باز و بسته شود و تنها مرجعی که درباره محدود‌شدن سد تصمیم می‌گیرد، کمیته‌ای متشکل از دولت و کشاورزان است که با توجه به شرایط درباره کم‌شدن و نشدن آب رودخانه تصمیم می‌گیرد.
معترضان به انتخابات شورای شهر بهارستان مسیر قانونی را طی کنند
استاندار اصفهان پیرامون سئوالی مبنی بر درخواست تغییر نتیجه در انتخابات شورای شهر بهارستان که از سوی برخی از افراد مطرح می‌شود، تصریح کرد: ما در استان اصفهان 107 شهر داریم که حدود 570 نفر برای شورای پنجم منتخب شدند، همیشه یک عده معترض هستند، قانون‌گذار فرآیند اعتراض را در قانون تعریف و مشخص کرده است و باید این افراد مسیر قانونی را طی کنند و بنده این صحبت را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم.
نرخ بیکاری در دهق و علویجه صفر است
وی پیرامون سفر خود به شهر مهردشت نیز گفت: شهر علویجه و دهق تنها شهری است در استان که نرخ بیکاری در آن صفر است و کارگران را از مناطق مختلف جذب می‌کند که دلیل آن نیز فعالیت خیران در حوزه تولید و اشتغال و فعالیت 2 شهرک صنعتی در این منطقه است و تمام طرح‌هایی که در سفر به این شهر افتتاح شد مربوط به خیران بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال کار احداث بازسازی جاده دسترسی به این شهر که تلفات زیادی را تاکنون داشته، به اتمام برسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار