آران و بیدگل دومین تولید کننده فرش ماشینی جهان

نماینده کاشان و آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل با بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات فرش ماشینی پس از شهر غازی عنتب ترکیه رتبه دوم تولید فرش ماشینی را در جهان دارد.

آران و بیدگل دومین تولید کننده فرش ماشینی جهان

به گزارش اصفهان امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری آران و بیدگل ،نماینده کاشان و آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل با بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات فرش ماشینی پس از شهر غازی عنتب ترکیه رتبه دوم تولید فرش ماشینی را در جهان دارد.
سید جواد ساداتی نژاد با بیان این که صنعت فرش ماشینی قابلیت و قدرت آران و بیدگل است تصریح کرد: آران و بیدگل به نام تولید کننده فرش ماشینی شناخته می شود و صنعت فرش به عنوان محصول مهم شهرستان نقش مهمی در اشتغال مردم ایفا می کند.
وی صادرات فرش ماشینی آران و بیدگل را یک ششم صادرات ترکیه اعلام کرد و افزود: آران و بیدگل با بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات فرش ماشینی پس از شهر غازی عنتب ترکیه با بیش از دو و نیم میلیارد دلار رتبه دوم تولید فرش ماشینی را در جهان دارد.
وی ارتباط و تعامل منظم دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی را لازمه‌ی ارتقای جایگاه صنعت فرش آران و بیدگل دانست و اظهار کرد: ثروت نهفته در شهرستان به شرط برنامه‌ریزی و پرهیز از اختلافات محلی می تواند آران و بیدگل را به جایگاه نخست در صادرات فرش ماشینی جهان برساند.
ساداتی نژاد نقایص موجود در تهیه‌ی مواد اولیه‌ی تولید فرش و زنجیره‌ی فروش آن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید صادرات با فعال کردن بخش بازرگانی فرش آران و بیدگل در اولویت‌ قرار گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار