تکذیب خبر تخریب منار "چهل دختران" اصفهان

معاون میراث فرهنگی اصفهان گفت: منار چهل دختران اصفهان هیچ مشکلی ندارد و مرمت شده و از نظر تخصصی هیچ مشکلی ندارد و مرتب پایش می‌شوند؛ ممکن است از نظر مردم وقتی آن را یا یک اثر تاریخی را ببینند احساس کنند مورد آسیب بوده اما از نظر ما هیچ مشکلی ندارد.

تکذیب خبر تخریب منار "چهل دختران" اصفهان

ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به منار تاریخی چهل دختران اصفهان و تصویری که در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تخریب پایه‌های این منار منتشر شده بود، اظهار داشت: منار چهل دختران اصفهان هیچ مشکلی ندارد و مرمت شدهاند؛ از نظر تخصصی هیچ مشکلی ندارد و مرتب پایش می‌شوند.
وی افزود: ممکن است از نظر مردم وقتی آن را یا یک اثر تاریخی را ببینند احساس کنند مورد آسیب بوده اما از نظر ما هیچ مشکلی ندارد این منارها هزاران سال عمر می‌کنند، مصالح به کار برده شده در این منارهای به دلیل طولانی مدت آن‌ها دارای ارزش است.
معاون میراث فرهنگی اصفهان بیان کرد: منارها یک عنصر عملکردی است، با توجه به کارایی که در گذشته داشته‌اند منحصر به معماری ایرانی اسلامی است و در هیچ کشوری منار به این معنا که ما داریم؛ وجود ندارد.
وی تصریح کرد: برای ثبت جهاین منارها باید معیارهای خاصی داشته باشند، ما در استان و حتی کشور خود دارای آثار زیادی داریم که برای ثبت جهانی می‌توان روی آن‌ها کار کرد.
طاهری گفت: کاروانسراها، امامزاده‌ها، قلعه‌ها در نوع خود ویژگی منحصر به فرد دارند که به ثبت ملی رسیده‌اند اما برای ثبت جهانی باید معیارها و شاخصه‌های ثبت جهانی را داشته باشند و کارشناس مربوطه آن را تائید کند.
به گزارش تسنیم، مناره های تاریخی اصفهان در گذشته به عنوان نمادی از هنر اصیل اسلامی، علاوه بر محلی برای گفتن اذان، راهنمای مسافران سرگردان نیز بوده است. ازمناره های معروف اصفهان می توان به منارجنبان، منار ساربان، منار های دردشت و بخت آغا، منار دارالضیافه، منار چهل دختران، منار مسجد علی (ع)، منار گلدسته و منار باقوشخانه اشاره کرد.
منار چهل دختران اصفهان که در محله جویباره، محله‌ای که زمانی در راس حکومت سلوجقیان بوده نیز از آوازه خوبی برخوردار است مناره‌ای که نام گارلند را نیز با خود به همراه دارد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار