​​​​​​​دریافت روزانه بیش از ۲ هزار تماس با اوژانس اصفهان

مسئول اتاق فرمان اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان گفت: اورژانس اصفهان در اردیبهشت ماه امسال ۶۷ هزار، در روز ۲ هزار و ۱۶۱ و در هرساعت ۱۱۷ تماس دریافت می‌کند.

​​​​​​​دریافت روزانه بیش از ۲ هزار تماس با اوژانس اصفهان

مهرزاد آرتنگ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: این تعداد تماس‌ در بعضی روزها به 142 تماس در یک ساعت هم می‌رسد.
وی با اشاره به حجم بالای تماس‌ها با اورژانس اصفهان افزود: با کمبود تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی پاسخگوی حجم بالای امدادخواهی از اورژانس نیستیم و در این زمینه با مشکل روبه‌رو شده‌ایم.
مسئول اتاق فرمان اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان با بیان اینکه در بیشتر تماس‌ها موظف به اعزام واحد امدادی به مقصد هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی و تجهیزاتی نمی‌توانیم پاسخگوی این حجم از تماس‌ها باشیم و باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری در این زمینه صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بین 3 تا 6 نفر از کارکنان اورژانس به صورت 24 ساعته در اتاق فرمان اصفهان به نیاز امدادخواهان رسیدگی می‌کنند، افزود: پاسخ‌دهی مناسب به این تماس‌ها، به ایجاد سامانه اتوماسیون اداری و عملیاتی، افزایش تعداد کارکنان اتاق فرمان ازجمله پزشک، تکنسین و اپراتور، تجهیز واحدهای امدادی به سامانه مکان‌یابی (Gps) و افزایش تعداد کدهای امدادی به همراه نیروی لازم نیاز دارد.
آرتنگ به افزایش 58 درصدی تعداد تماس‌ها با اورژانس 115 در اردیبهشت امسال درمقایسه با مدت مشابه پارسال در اصفهان اشاره و بیان کرد: میانگین تماس‌های ورودی اتاق فرمان، در یک ماه، 42 هزار تماس و برابر با بیش از هزار و 400 تماس روزانه بوده است.
وی گفت: کمبود امکانات و تجهیزات موضوع مهمی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و مسئولانه به حل آن پرداخت تا در خدمت‌رسانی بهتر به امدادخواهان در مناطق مختلف اصفهان کوچکترین کوتاهی نشود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار