بانوان تنها ۳ درصد جمعیت اهداکنندگان خون استان اصفهان را تشکیل می‌دهند

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: با وجود حضور پر رنگ بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، متأسفانه مشارکت آنها در امر اهدای خون بسیار کم و ضعیف است به طوری که تنها ۳ درصد جمعیت اهداکنندگان خون در استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.

بانوان تنها ۳ درصد جمعیت اهداکنندگان خون استان اصفهان را تشکیل می‌دهند


مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تاکید بر اهمیت اهدای خون در تمام ایام سال، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه ساله در ماه مبارک رمضان تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون به دلیل روزه‌داری کاهش پیدا می‌کند، برای پاسخگویی به نیاز مراکز درمانی همکاران ما در مرکز اهدای خون خواجو پس از افطار از ساعت ۲۱ تا ۲۴ آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

وی تصریح کرد: در شهرستان کاشان هم بعد از افطار یک مرکز اهدای خون فعال است و در سایر شهرستان‌ها، مراکز در ساعات روز آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه مراکز درمانی سازمان انتقال خون استان اصفهان در همه ایام سال فعال هستند، تاکید کرد: با توجه به اینکه نیاز به مصرف خون یک نیاز دائمی است، مردم نوع‌دوست ما باید بدانند که برای اهدای خون زمان خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: افراد روزه‌دار اگر در همان ساعات اولیه صبح برای اهدای خون مراجعه کنند، هیچ مشکلی برایشان به وجود نمی‌آید اما توصیه نمی‌شود پس از ساعت ۱۱ مراجعه داشته باشند.

زینلی به مشارکت اندک خانم‌ها برای اهدای خون اشاره کرد و افزود: با وجود حضور پر رنگ بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، متأسفانه مشارکت آنها در امر اهدای خون بسیار کم و ضعیف است به طوری که تنها ۳ درصد جمعیت اهداکنندگان خون در استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: شاید دلیل حضور کمرنگ خانم‌ها برای اهدای خون، تصور اشتباه آنها از بابت کم خون بودن و ضعیف بودن باشد اما باید اعلام کنم در صورت مراجعه خانم‌ها، پس از معاینه و تست کم خونی و در صورت تشخصی دارا بودن شرایط مطلوب می‌توانند خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ابراز امیدواری کرد جمعیت اهداکنندگان خون بانوان با جمعیت آقایان برابر شود

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار