آزمایش یک نفر از مبتلایان به تب کنگو در شاهین شهر منفی اعلام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مشکوک به تب کریمه کنگو در استان اصفهان گفت: پاسخ آزمایش یکی از افراد مشکوک منفی شده است و فرد مورد نظر ویروس ندارد.

آزمایش یک نفر از مبتلایان به تب کنگو در شاهین شهر منفی اعلام شد


به گزارش ایمنا، دکتر غلامرضا اصغری افزود: متاسفانه خبری که در این رابطه توسط یک خبرگزاری ها منتشر شده مبنی بر یک مورد مشکوک به بیماری تب کنگو در شاهین‌شهر، صحت ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه این خبر به نقل از رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مذکور منتشر شده است؛ درحالیکه دامپزشکی فقط در مورد دام و ماکیان می‌تواند اظهارنظر کند و چنین اظهار نظر و نحوه اطلاع رسانی نه تنها مفید فایده نیست بلکه موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی نابجای اجتماعی می شود ، بخصوص که اصل خبر صحت ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: وضعیت جسمانی یکی از بیماران مبتلا به تب کنگو بهبود یافته و وی خوشبختانه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده است .

وی در پایان از رسانه ها خواست در این زمینه تنها اخبار را از مجاری معتبر و مطلع و ذیصلاح پیگیری و رسالت و هدف اطلاع رسانی را فدای تسریع و تعجیل در اینکار نکنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مبتلا بودند بستری و تحت درمان هستند و وضعیت جسمانی‌شان رو به بهبود است و فعلا از این بابت نگرانی جدی در استان مشاهده نمی‌شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار