جمالی نژاد: توریسم ورزشی بخشی از برنامه ترسیم شده گردشگری اصفهان است

شهردار اصفهان با اشاره به جذابیت، هیجان و تنوعی که در بسیاری از رشته‌های ورزشی وجود دارد، گفت: به دنبال شناسایی و حمایت از رشته‌های ورزشی هستیم که جنبه توریسم ورزشی دارند و بخشی از برنامه ترسیم شده در بحث گردشگری اصفهان هستند.

جمالی نژاد: توریسم ورزشی بخشی از برنامه ترسیم شده گردشگری اصفهان است

مهدی جمالی نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه در کنار خدمات اجتماعی، فرهنگی و عمرانی برنامه‌های بسیار خوبی در بخش ورزشی در سطح شهر در حال اجرا است، سال گذشته شاهد استقبال بسیار خوبی از جشنواره زاینده رود که به همت و تلاش هیئت انجمن‌های ورزشی با همکاری شهرداری برگزار شد، بودیم این مساله ما را ترغیب کرد تا امسال نیز دومین دوره این جشنواره را به صورتی بهتر و گسترده تر برگزار کنیم.
وی افزود: آنچه امسال هیجان و جذابیت جشنواره را دو چندان کرد، برگزاری رشته‌های مفرح و جذاب آبی با توجه به جاری بودن زاینده رود بود که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم.
وی ادامه داد: البته در کنار برگزاری چنین برنامه‌هایی بحث ایمن سازی و استاندارد رشته‌ها برای ما بسیار مهم است، شهرداری اصفهان آماده همکاری برای فراهم کردن بسترهای مناسب برای اجرا با ارگان‌ها و سازمان‌هایی است که توانمندی برگزاری چنین رویدادهایی که فوق العاده می‌تواند برای جوانان و شهروندان جذاب باشد، است. بخش بزرگی از جمعیت کشور را جوانان با ذائقه‌های مختلف در بر گرفته و فکر می‌کنم برگزاری جشنواره‌هایی مثل زاینده رود می‌تواند برای شاد کردن و تبدیل اصفهان به یک شهر شاد مؤثر باشد.
شهردار اصفهان در خصوص اختصاص فضایی مناسب برای رشته‌های هوایی وبه خصوص بانجی جامپینگ تاکید کرد: با توجه به حساسیتی که آسمان اصفهان به ویژه در برخی از مناطق دارد در حال بررسی این موضوع هستیم، مسئولان در کمیته ورزش‌های هوایی چند نقطه را به ما معرفی کردند، در خصوص کوه صفه برخی از ارگان‌ها وسمن ها حساسیت خاصی روی این نقطه دارند؛ بنابراین تلاش کردیم جاذبه‌های جدیدی مثل پردیس شرق اصفهان، کوه نخودی و یا غرب اصفهان و منطقه قائمیه را در نظر بگیریم تا بتوان سایت اختصاصی و دائمی ورزش‌های هوایی و همچنین بانجی جامپینگ را همراه با رعایت تمامی نکات ایمنی و استاندارد داشته باشیم.
وی همچنین در خصوص وضعیت زاینده رود و رشته‌های ورزشی آبی فعال در اصفهان خاطر نشان کرد: بسیاری از رشته‌های ورزشی آبی در اصفهان متولد شدند و ملی پوشان زیادی دارند، متاسفانه خشک سالی های پیاپی موجب شد تا این رشته‌ها وضعیت خوبی نداشته باشند. همان گونه که گفتم سال گذشته در جشنواره زاینده رود شاهد غیبت ورزشکاران این رشته‌ها به صورت عملی بودیم که امسال با جریان آب در زاینده رود حضور پررنگی داشتند.
وی افزود: آب به خودی خود نشاط آور است و رشته‌هایی که می‌توانند بر روی آب فعال باشند جذابیت‌های بسیاری دارند و بسیاری از آنها جدای از بحث همگانی و حرفه‌ای می‌توانند در ورزش شهروندی، خانوادگی و حتی گردشگری گنجانده شوند.
جمالی نژاد گفت: در زمان فعالیت ورزشکاران این رشته بر روی زاینده رود جمعیت زیادی برای تماشا در حاشیه رودخانه جمع شده بودند و مسافران زیادی انجام این رشته‌ها را تجربه کردند، بنابراین اگر با توجه به قول مساعدی که دولتمردان در زمان انتخابات، قبل و بعد از آن دادند رودخانه زاینده رود با توجه به مباحث زیست محیطی و کمبود آب بتواند به صورت دائمی جاری باشد ما نیز می‌توانیم یک پایگاه دائمی در بخشی از شهر برای آنها در نظر بگیریم.
وی عنوان کرد: تحقق این دو مساله در خصوص ورزش‌های هوایی وآبی علاوه بر رفع نیاز ورزشکاران می‌تواند در بحث توریسم ورزشی نقش مهم و پررنگی در برنامه گردشگری اصفهان داشته باشد.
وی در خصوص حمایت مالی و اختصاص بودجه از سوی شهرداری به رشته‌ها و هیئت‌های ورزشی که فعالیت‌های این چنینی دارند، اظهار کرد: قطعاً این گونه خواهد بود، بخشی از بودجه مصوب شهرداری وشورای شهر به این فعالیت‌ها اختصاص دارد و ما به عنوان مجریان قانون باید آن را رعایت کنیم و هر جایی که این نیاز احساس شد آماده همکاری با هیئت‌های ورزشی هستیم، داشتن شهری سالم همراه با شهروندانی سالم وبا نشاط آرزوی همگی ما است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار