پایگاه‌های کانکسی اورژانس امسال حذف می‌شوند

سرپرست اورژانس کشور:از حذف پایگاه های کانکسی اورژانس در سال جاری خبرداد.

پایگاه‌های کانکسی اورژانس امسال حذف می‌شوند


به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور از حذف پایگاه های کانکسی اورژانس در سال جاری خبرداد و گفت: 2 هزار و 2900 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در کشور داریم که حدود 30 درصد آنها در کانکس است و ساختمان ثابت ندارند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم سازمان اورژانس کشور در سال 96، حذف تمام پایگاه‌های کانکسی اورژانس است و حتما این کار امسال انجام می‌شود.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه‌های ساخت پایگاه‌های ثابت اورژانس پیش بیمارستانی اعم از پایگاه‌های شهری و جاده‌ای با دانشگاه‌های علوم پزشکی، اضافه کرد: 50 درصد هزینه ساخت پایگاه‌های ثابت اورژانس را دانشگاه‌ها و 50 درصد را اورژانس کشور بپردازد. البته انتظار داریم شهرداری‌ها نیز برای ساخت این پایگاه‌ها و به خصوص تامین زمین آن کمک کنند.

کولیوند تصریح کرد: انتظار ما از شهرداری‌ها این است که نیاز مردم به خدمات درمانی را در مبلمان شهری ببینند و زمین و امکانات لازم را برای ایچاد پایگاه‌های اورژانس تامین کنند و سازمان اورژانس کشور فقط نیروی انسانی را تامین و خدمات تخصصی را ارائه کند.

سرپرست اورژانس کشور تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که در کنار هر ایستگاه آتش نشانی و هر ایستگاه مترو یک پایگاه اورژانس 115 هم وجود داشته باشد تا در صورت نیاز مردم به خدمات فوریت‌های پزشکی، نیروهای اورژانس در کمترین زمان ممکن خدمات لازم را به مردم و یبماران ارائه کنند.

وی همچنین گفت: علاوه بر اینکه حدود 30 درصد پایگاه‌های اورژانس کشور در کانکس است و ساختمان ندارند، حدود 300 پایگاه اورژانس نیز از برنامه پنجساله پنجم عقب هستیم که علاوه بر کمبود منابع مالی، کمبود نیروی انسانی نیز در این زمینه موثر بوده است.

مرکز اورژانس کشور امسال بر اساس قانون برنامه ششم، به سازمان اورژانس کشور تبدیل می‌شود و با اختیارات و منابع بیشتری که در اختیار خواهد داشت، حتما برای جبران این مشکلات اقدام می‌کند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار