توصیه نماینده مجلس به ایران‌خودرو و سایپا

ایران‌خودرو و سایپا در کنار تحول طراحی و افزایش کیفیت و ایمنی باید با اصلاح ساختار اداری و مالی، قیمت تمام شده تولید را کاهش دهند

توصیه نماینده مجلس به ایران‌خودرو و سایپا

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ایران‌خودرو و سایپا در کنار تحول طراحی و افزایش کیفیت و ایمنی باید با اصلاح ساختار اداری و مالی، قیمت تمام شده تولید را کاهش دهند و برای این مهم باید با اصلاح ساختار مالی، هزینه‌های سربار کاهش یابد.
مهدی مقدسی گفت: مصرف‌کننده داخلی خواهان افزایش کیفیت و ایمنی، رعایت استانداردها و کاهش قیمت خودرو است. هزینه تمام شده خودروسازان داخلی به دلیل تشکیل شرکت‌های اقماری، نیروی انسانی مازاد، فناوری از رده خارج و وام‌های بانکی با نرخ سود بالا طی سال‌های گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: خودروسازان در کنار تحول در طراحی و افزایش کیفیت و ایمنی خودرو باید با اصلاح ساختار اداری و مالی، قیمت تمام شده تولید را کاهش دهند، برای عینت‌بخشی به این مهم باید اراده‌ای شکل گیرد تا با اصلاح ساختار مالی، هزینه‌های سربار کاهش یابد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: کاهش تعرفه واردات خودرو برای تقویت خودروسازی به اجرا درآمده اما این موضوع نباید موجب سوء استفاده خودروسازان شود، شرکت‌های خودرویی، تعرفه واردات را باید به‌عنوان فرصتی برای بازیابی توان جهت افزایش کیفیت و ایمنی و کاهش قیمت نگاه کنند نه اینکه با خیال راحت، هر خودرویی با هر کیفیتی به دست مشتری بدهند.افزایش تعرفه واردات امتیازی است که نمی‌تواند و نباید تا ابد ادامه یابد.
مقدسی با اشاره به اقدامات جدید سایپا و ایران‌خودرو برای تحول در خودروسازی گفت: برنامه‌ها حکایت از تغییر در صنعت خودرو دارد. سایپا و ایران‌خودرو با انعقاد قراردادهای جدید با پژو و سیتروئن حرکت رو به جلویی را آغاز کرده‌اند و این قراردادها نسبت به گذشته تفاوت چشمگیری دارد.
به گفته وی، در قراردادهای موردنظر، سهم تولید داخل در سال اول 40 درصد خواهد بود و همچنین حداقل 30 درصد تولیدات‌ از طریق زنجیره توزیع این دو شرکت فرانسوی صادر خواهد شد. در عین حال انتقال فناوری تولید خودرو از فرانسه به ایران موجب ارتقای دانش فنی تولید خودرو و افزایش سهم تولید داخل در این دو خودروساز داخلی می‌شود.
مقدسی افزود: در بخش تحقیق و توسعه، ایران‌خودرو و سایپا نیز به تازگی اقدامات خوبی انجام شده که البته در ابتدای کار است، برای رسیدن به جایگاه مطلوب در خودروسازی باید تلاش زیادی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار