لزوم اجرای طرح‌های جدید مهارت‌آموزی در محیط کار

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان اجرای طرح های جدید مهارت آموزی و آموزش های مهارتی مبتنی بر نیاز با تنوع بخشی، مشاغل را در محیط کار واقعی را ضروری دانست.

لزوم اجرای طرح‌های جدید مهارت‌آموزی در محیط کار

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره فنی و حرفه ای استان اصفهان، در نشستی با حضور ابوطالب جلالی مدیر کل استان و جمعی از معاونین، رؤسای ادارات و مراکز، طرح های مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی بررسی شد.

ابوطالب جلالی در راستای معرفی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و ضرورت آن اظهار کرد: در گذشته تمرکز بر آموزش های مهارتی قبل از اشتغال و توسط دولت صورت می پذیرفت و در حال حاضر دولت و بخش خصوصی به کمک هم آموزش های مهارتی را اجرا و آموزش های متصل (مدرسه - مهارت) ‌مورد توجه قرار گرفته و در آینده باید دولت به عنوان تسهیل گر و بخش خصوصی به عنوان آموزش دهنده آموزش های مهارتی مبتنی بر نیاز با تنوع بخشی، مشاغل را در محیط کار واقعی اجرا کند.

طرح مهارت آموزی، اشتغال و کارآفرینی

وی بیان داشت: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی متقاضی در کنار استاد کار (مربی) و در محیط کار واقعی را به مدت حداقل طول استاندارد آموزشی و حداکثر یکسال سپری می کند و با محیط کسب و کار نیز آشنا و کسب تجربه می کند و ضمن خودباوری برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی آماده می شود.

جلالی ضمن اشاره به تصویب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مبنی بر تشکیل شورای مهارت، اظهار داشت: دو طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی در برنامه ششم دنبال خواهد شد که نشان می دهد آموزش های فنی و حرفه ای در سال 96 با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که بر تولید و اشتغال تأکید داشتند، کانون توجه دولت قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در معرفی طرح دوم با نام طرح کارورزی دانش آموختگان، هدف از اجرای آن را افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی و ایجاد انگیزه کارآفرینی و ارتقاء صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان عنوان کرد.

جلالی گفت: در طرح کارورزی دانش آموختگان، متقاضیان و واحدهای پذیرنده (مراکز یادگیری متقاضی) هر دو می توانند در سامانه ثبت نام متقاضیان به آدرس karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و نسبت به دریافت اطلاعات تکمیلی و ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: در این طرح دانش آموخته در کنار دوره آموزشی مهارتی در دوره آمادگی شغلی نیز شرکت کرده و در طول دوره آموزشی که از حداقل 4 ماه تا حداکثر 6 ماه به طول می انجامد از یک سوم حداقل حقوق کارگری که توسط دولت پرداخت می شود برخوردار می شود و بیمه مسئولیت مدنی به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی در این مدت نمی شوند.

گفتنی است در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اصفهان، نظر به ضرورت برنامه ریزی تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای طرح های توسعه ای استان، افزایش بهره وری نیروی کار و اجرای صحیح و مؤثر دو طرح فوق و هدایت مهارت آموختگان به ظرفیت های شغلی استان بر تشکیل شورای مهارت ذیل کارگره اشتغال و سرمایه گذاری با عضویت دستگاه ها و تشکل های تأثیر گذار تأکید شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار