استخدام بیش از ۵۰۰ نیروی ویژه محیط‌بان در سازمان حفاظت محیط زیست

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بیش از ۵۰۰ نیروی ویژه محیط‌بان طی سال 96 به عنوان محیطبان استخدام خواهند شد.

استخدام بیش از ۵۰۰ نیروی ویژه محیط‌بان در سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، حمیدرضا خیلدار اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور امسال شاهد جذب حداقل ۵۰۰۰ نفر نیروی ویژه محیط بان در کشور خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد تا این افراد برای هر منطقه بومی گزینش شوند چرا که تجربه نشان داده محیط بانانی که در دل زیستگاهها زندگی می کنند کارایی بیشتری در حفاظت و پاسداری داشته اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای جایگاه یگان حفاظت محیط زیست و تقویت مناطق تحت پوشش، یادآور شد: در ابتدای کار یگان، تلاش شد با تصویب تشکیلات سازمانی جایگاه اصلی آن در بدنه سازمان حفاظت محیط زیست تثبیت شود.

وی با بیان اینکه آموزش محیط بانان از اهمیت اساسی برخوردار است، گفت: مشکلاتی که گریبانگیر محیط بانان در برخی مناطق در برخورد با شکارچیان و متخلفین شده ناشی از نبود آموزش محیط بانان است.

خیلدار در ادامه با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته نظام آموزشی یگان حفاظت محیط زیست تدوین و تصویب شد، بیان کرد: سال 95 یک هزار و 400 نفر محیط بانان آموزش دیدند و امسال نیز حدود 400 نفر دیگر این آموزش ها را فرا خواهند گرفت.

به گفته وی در نظام آموزشی طولی، محیط‌بانان هر چهار سال آموزش می بینند و در ازای دریافت گواهی آموزشی ارتقای درجه و هم حق درجه دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایمنا ، در حال حاضر حدود ۱۷‌ میلیون هکتار اراضی حفاظت شده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست در سطح کشور وجود دارد و برای هر ۶‌ هزار هکتار یک محیط بان مشغول به فعالیت است این در حالیست که براساس «نُرم جهانی» به ازای هر یک‌هزار هکتار، یک محیط‌بان لازم است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار