سیتروئن C3 XR؛ شاسی بلند جدید سایپا

از سال آینده، شرکت مشترک سایپا سیتروئن نخستین شاسی بلندش را در ایران مونتاژی می‌کند؛ خودرویی که قرار است رقیبی برای پژو 2008 ایران خودرو نیز باشد

سیتروئن C3 XR؛ شاسی بلند جدید سایپا

از سال آینده، شرکت مشترک سایپا سیتروئن نخستین شاسی بلندش را در ایران مونتاژی می‌کند؛ خودرویی که قرار است رقیبی برای پژو 2008 ایران خودرو نیز باشد.
امروزه شاسی­‌بلندها ریز و درشت، سخت محبوب عام و خاص هستند و بازار پر برکتشان، پیوسته رو به رشد و ترقی است. در این میان، سیتروئن نیز با دو نماینده بلندقامت گام به این عرصه پر رقابت نهاده است، بلندقامتانی به نام C3-XR و C4 AIRCROSS که احتمال عرضه یکی از آنها در سال 1397 به بازار ایران زیاد است.
سیتروئن C3 XR به همراه برادرش، سال گذشته در نمایشگاه خودرو مشهد و در غرفه شرکت سایپا به نمایش درآمدند و با استقبال بازدیدکنندگان نیز روبرو شدند. C3 XR، که در کلاس شاسی­‌بلندهای جمع­‌وجور قرار دارد، نخستین‌بار سال 2014 و به فرم کانسپت با نام C-XR به نمایش درآمد. در اواخر همان سال، نسخه نهایی این خودرو نیز روانه بازار گردید. در حال حاضر، سیتروئن C3 XR تنها در چین و با مشارکت شرکت دانگ­‌فنگ به تولید می­‌رسد.
سیتروئن C3 XR از طرحی اصیل و چشم­‌نواز بهره می­‌برد. در پیشانی خودرو، جلوپنجره­ای شکیل را می­بینیم که مختص سیتروئن بوده و نوارهای کرومی ضخیم سطح آن را پوشانده و البته به عنصری به غایت جذاب و تأثیرگذار در نمای خارجی آن بدل شده است. ضمن آن­که، چراغ­‌های متناسب جلو، طراحی اسپرت آینه­‌های جانبی و مه­‌شکن­‌های افقی، از دیگر اِلمان­‌هایی هستند که چشم­‌ها را به سوی خود معطوف می­‌کنند. تمامی این موارد را دیفیوزر نقره­‌ای رنگ که در زیر سپر جلو جای گرفته، تکمیل می­‌کند.
در عقب نیز، چراغ­‌ها از گیرایی خاصی بهره می­‌برد و حالتی برآمده دارند و در همراهی با سپر و اگزوزهای دوگانه، تصویری از یک شاسی‌بلند مدرن را القاء می­‌کنند. کابین C3 XR نیز طراحی به روزی دارد. فرمانی سه‌پره و کف تخت، جزییات آلومینیومی و دوخت دو رنگ قرمز و مشکی از مهم‌ترین بخش­‌های آن هستند. در این میان، طراحی کنترلرهای تهویه مطبوع چندان با دیگر اجزای اتاق هماهنگ نبوده و تا حدی قدیمی به نظر می­‌رسد.









ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار