مردم اسناد مهم تاریخی را به کتابخانه ملی تحویل دهند

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی مرکز کشور گفت: از همه افرادی که اسناد مهم تاریخی در اختیار دارند به‌دلیل اهمیت بسیار زیاد آنها درخواست می‌کنیم این اسناد را به مرکز اسناد ملی کشور تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مختار باقری در یادواره شهدای پنج رمضان در مسجد سید اصفهان، پیرامون فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهارداشت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی در کشور ما اهمیت بسیار زیادی دارد اما حوزه فعالیت آن در میان مردم به‌خوبی مشخص نیست.
وی افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی در حوزه فعالیت خود بسیار تخصصی است که به‌عنوان سازمان دولتی هم محسوب شده و مسئولیت گردآوری و حفاظت همه کتاب‌های مهم را در بخش‌های دولتی و خصوصی برعهده دارد.
مدیر سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی مرکز کشور با اشاره به اهمیت کتابخانه‌های ملی در کشورهای مختلف، خاطرنشان کرد: در همه کشور‌های دنیا کتابخانه‌های ملی به عنوان ویترین‌ها و نمایشگا‌ه‌های فرهنگی آن‌هاست که در زمینه ارتقای فرهنگی و اسناد تارخی خود بسیار کوشا هستند.
وی با بیان اینکه اسنادی که از طرف قوه‌های مجریه، قضائی و مقننه دارای ارزش بوده در آرشیو این کتابخانه‌ها نگه‌داری می‌شوند، گفت: در کتابخانه‌های ملی کشورمان اسناد به مدت‌ طولانی به‌صورت سالم نگهداری می‌شوند و این در صورتی است که کاغذ در محل‌های غیراستاندارد مدت زیادی نمی‌تواند سالم باشد.
باقری با اشاره به اینکه فعالیت کتابخانه ملی در زمینه نگهداری اسناد تاریخی است، تصریح کرد: کاغذ در فضایی که زیر نظر باشد و با شرایط و محیطی خاص مورد نگه‌داری قرار بگیرد می‌تواند نزدیک به 532 سال سالم باشد و این در حالی‌است که در حالت عادی عمر این کاغذ بسیار کمتر است.
وی افزود: اسناد حافظه تاریخی جوامع هستند و هر نسلی برای یافتن فعالیت‌ نسل‌های گذشته خود باید به اسناد تاریخی کشور خود مراجعه کند.
مدیر سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی مرکز کشور گفت: از همه افرادی که چنین اسناد مهمی را در خانه‌های خود دارند و یا کسانی را می‌شناسند که چنین اسنادی در خانه‌هایشان داشته باشند می‌خواهیم این اسناد را در اختیار ما قرار دهند چون این اسناد در خانه‌ها دیده نشده و در نهایت هم از بین می‌روند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار