تامین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان اصفهان توسط عشایر

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان گفت: عشایر ۲۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز این استان را تولید و به بازار استان اصفهان عرضه می کنند.

مختار اسفندیاری گفت: یک میلون واحد دامی عشایر از حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار از مراتع استان تعلیف و سالانه حدود ۱۰هزار تُن گوشت قرمز به بازار استان عرضه می کنند.
وی افزود: عشایر همچنین سالانه ۳۰ هزار متر مربع انواع صنایع دستی از جمله قالی، قالیچه، زیلو، حصیر، خورجین و دستکش معادل یک سوم صنایع دستی این استان را تولید می کنند.
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان اظهار کرد: عشایر این استان با جمعیتی بیش از ۵۳ هزار نفر در قالب ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار در اردیبهشت وارد مناطق ییلاقی استان از جمله شهرستان فریدونشهر شده اند.
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان مدت اقامت عشایر در مناطق یاد شده را پنج ماه اعلام کرد و افزود: عشایر این استان، اواخر شهریور و در آستانه فرارسیدن فصل سرما به استان های جنوبی کشور (قشلاقی) کوچ می کنند.
وی افزود: در طی این مدت اداره کل امور عشایر استان اصفهان خدماتی از جمله آبرسانی سیار، تامین سوخت فسیلی و انژی های پاک، بازگشایی ایل راه های عشایری، احداث راه های عشایری، استحصال آب کشاورزی، تامین آب شرب انسان و دام، آموزش ترویج، تکمیل سایت های اسکان، تامین نهاده های دامی را به عشار ارائه می کند.

وی از عشایر به عنوان جامعه مولد کم توقع نامبرد و ابراز امیدواری کرد: اداره کل امور عشایر استان اصفهان امسال بتواند با کمک استانداری، سازمان برنامه و بودجه استان، اداره کل مدیریت بحران، و فرمانداران شهرستان های مناطق عشایری خدمات بهتری را به آنها ارائه کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار