بیشترین پرونده های کمیسیون ماده صد شهرداری اصفهان مربوط به اضافه ساخت است

مدیرکمیسیون ماده صد شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیشترین پرونده های کمیسیون ماده صد شهرداری اصفهان مربوط به اضافه ساخت و توسعه است، گفت: این تخلفات بیشتر در مناطق ۵ ،۶ و یک شهرداری اصفهان اتفاق می افتد.

‌غلامعلی فیض اللهی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: دلیل اینکه بیشترین پرونده های تخلف اضافه ساخت و توسعه مربوط به مناطق ۵، ۶۶ و یک شهرداری اصفهان است، گران بودن زمین در این مناطق است، از این رو مالکان سعی می کنند از سانت سانت زمین خود به نحوی استفاده کنند.

وی یکی از خط قرمزکمیسیون ماده صد که بی شک حکم تخریب درباره آنها صادر می شود، را نصب درب های سراسری پارکینگ در کوچه ها اعلام کرد و ادامه داد: وقتی درب سرتاسری احداث شود کوچه عملاً تصرف می شود و امکان پارک خودرو در کوچه فراهم نیست و در صورت پارک خودروها نیز درگیری و مشکل به وجود می آید؛ از این رو احداث درب پارکینگ سرتاسری در کوچه ها و محله ها خلاف است و ۱۰۰ درصد حکم تخریب برای آنها صادر می شود.

مدیرکمیسیون ماده صد شهرداری اصفهان تاکید کرد: حتی اگر رأی در دیوان عدالت اداری هم شکسته شود، کمیسیون ماده صد باز هم رأی تخریب صادر می کند.

وی به قوانین احداث بالکن ها نیز اشاره و تصریح کرد: احداث بالکن در گذرها با توجه به طرح تفصیلی است، البته در گذرهای کمتر از ۱۰ متر احداث بالکن غیرقانونی است.

فیض اللهی با اعلام اینکه در ارتفاع کمتر از ۴ متر هم نمی توان بالکن احداث کرد، ادامه داد: در گذرهای ۱۰ تا ۱۲ متر در ارتفاع ۴ متر ۵۰ سانت، در گذرهای ۱۲ متر با ارتفاع ۴ متر ۶۰ سانت، در گذرهای ۲۰ متر ۸۰ سانت و ۲۰ متر به بالا ۱۰۰ سانتی متر می توان در ارتفاع ۴ متر بالکن ساخت، در غیر این صورت احداث بالکن در کمیسیون ماده صد رای تخریب می گیرد.

وی یادآور شد: اینکه بعضی از شهروندان در گذرهای ۶ یا ۸ متری بالکن احداث می کنند، یقین داشته باشند که در کمیسیون ماده صد رأی تخریب برای بالکن ساخته شده صادر می شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار