آزادسازی فاز سوم میدان امام علی(ع) در سال جاری تکمیل می شود

مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه عظیم و ملی میدان امام علی(ع) گفت: پروژه میدان امام علی(ع) با مساحت ۳۲ هکتار در دل بافت فرسوده و تاریخی قرار دارد که با احیای این مکان قلب شهر جراحی می شود.

به گزارش ایمنا ،‌ بیشترین بافت فرسوده با 264هکتار وسعت در شهرداری منطقه ۳ اصفهان واقع شده است که قسمت اعظم این بافت فرسوده مربوط به بافت تاریخی است. برای مرمت بافت تاریخی منطقه نیز باید آزادسازی محدوده ابنیه های تاریخی و نوسازی تاسیسات شهری انجام شود.

حسین کارگر مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد: بیشتر آثار تاریخی محدوده منطقه 3 مانند اماکن و گذرهای تاریخی که در دل بافت فرسوده قرار داشتند در سال های گذشته تاکنون بازسازی شده است.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در خصوص نوسازی بافت تاریخی منطقه 3 افزود: همچنین برای احیا بافت فرسوده ، آزادسازی اطراف ابنیه ها مسجد امام (ره) در سال گذشته انجام شد همچنین تاسیسات فرسوده شهری گذرپشت مسجد امام (ره) برای جلوگیری از رطوبت های نوسازی شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه عظیم و ملی میدان امام علی(ع) عنوان کرد: پروژه میدان امام علی(ع) با مساحت ۳۲ هکتار در دل بافت فرسوده و تاریخی قرار دارد که با احیای این مکان قلب شهر جراحی می شود.

وی با اشاره به اینکه فاز اول و دوم میدان امام علی (ع) تکمیل شده است، ادامه داد: آزادسازی قسمت هایی از فاز سوم این پروژه باقی مانده که با جدیت در سال جاری انجام می شود.

کارگر با اشاره به اینکه آزادسازی دسترسی به پارکینگ کمرزرین، بازار روز ولیعصر و مجموعه تجاری و پارکینگ کمرزرین با همکاری بخش خصوصی تکمیل شده است، اضافه کرد: همچنین آزادسازی میدان جلوخان مسجد ۸۳ درصد ، توسعه پارکینگ کمرزرین(قیصریه) ۸ درصد ، پروژه های ۱۸ A و ۱۹ A میدان امام علی۶۸ درصد و گذر ۱۶۶ متری حدفاصل ولیعصر تا کمرزرین تاکنون ۵۰۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشار ه به اجرای پروژه های داخل میدان امام علی (ع) تصریح کرد: احیاء قسمت هایی از سرای خیار ، بازار طیور و بازارغاز دردست اجراست.

وی با اشاره به اینکه احداث موزه امام علی (ع) در ضلع جنوبی میدان جلوخان مسجدجامع در سرای خیار سابق در دست انجام است، تاکید کرد: عملیات سفت کاری این پروژه تکمیل و اکنون نیز نازک کاری آن در دست اجراست.

کارگر گفت: پس از ساخت موزه میدان امام علی (ع) آثار مکشوفه در حین اجرای عملیات عمرانی میدان امام علی (ع) در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار