شروع خوب به پایان خوب ختم نشد/ یک ست، سهم ایران از قهرمان المپیک

دیدار تیم‌های والیبال ایران و برزیل در هفته نخست لیگ جهانی والیبال با نتیجه ۳ بر یک به سود برزیل به پایان رسید.

شروع خوب به پایان خوب ختم نشد/ یک ست، سهم ایران از قهرمان المپیک

به گزارش ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدار خود در دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۷ از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز به مصاف تیم ملی برزیل رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

سعید معروف، عادل غلامی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، مسعود غلامی و مهدی مرندی ترکیب آغازین ایران در این مسابقه بودند.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران

اولین امتیاز این ست به سبد ایران ریخته شد و ایران با سرعت دادن به بازی موفق شد ۵ بر ۲ از حریف پیش بیفتد تا سرمربی تیم ملی برزیل ناچار به درخواست وقت استراحت شود. عملکرد خوب مسعود غلامی بازیکن اصفهانی در این لحظات به چشم می‌آمد. با وجود عملکرد بهتر ایران در دریافت اول نسبت به بازی شب گذشته برابر ایتالیا، برزیل با سرویس‌های خوب ایواندرو گوئرا در امتیاز ۷ به ایران رسید و در نهایت وقت استراحت فنی نخست را با حساب ۸ بر ۷ برد.

در ادامه ملی‌پوشان کشورمان این نتیجه را جبران کردند و با حساب ۱۱ بر ۹ پیش افتادند. با اینکه برزیل پا به پای ایران پیش می‌آمد اما سه سرویس این تیم به بیرون رفت تا ایران اختلاف خود با قهرمان المپیک را حفظ کند و با برتری ۱۶ بر ۱۴ به وقت استراحت فنی دوم برود.

در بازگشت به زمین ملی‌پوشان کشورمان برتری خود را به حریف دیکته کردند و اختلاف امتیاز خود با برزیل را به ۶ امتیاز رساندند. در این لحظه سرویس عادل غلامی به بیرون رفت تا توپ در اختیار برزیلی‌ها قرار بگیرد و برزیل با استفاده از این فرصت چند امتیاز را جبران کرد. ایران با آبشار امیر غفور ۲۴ بر ۲۰ پیش افتاد و در آستانه پیروزی در ست نخست قرار گرفت اما امتیاز بعدی به برزیل رسید. در نهایت ایران با آبشار قدرتمند غفور با حساب ۲۵ بر ۲۱ پیروز ست اول شد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود برزیل

نخستین امتیاز ست دوم به برزیل رسید اما این تیم روی همین امتیاز ثابت ماند و ایران تا امتیاز ۴ پیش رفت. در ادامه این روند معکوس شد و برزیل اختلاف سه امتیازی را جبران کرد و با یک پوئن سرویس، با حساب ۵ بر ۴ پیش افتاد و در ادامه حساب کار را ۷ بر ۴ کرد. در ادامه ایران فاصله امتیازی را به حداقل رساند ولی در نهایت این برزیلی‌ها بودند که با پیروزی ۸ بر ۶ به وقت استراحت فنی نخست رفتند.

برزیل با حساب ۱۲ بر ۸ پیش بود که سرویس این تیم به بیرون رفت و در ادامه نیز ایران با دفاع عالی عادل غلامی اختلاف را به ۲ امتیاز کاهش داد. در نهایت ایران با امتیاز سرویس فرهاد قائمی در امتیاز ۱۳ به برزیل رسید اما این پایان کار نبود و برزیل با مدیریت بازی در وقت استراحت فنی دوم به پیروزی ۱۶ بر ۱۴ دست یافت.

در ادامه، عملکرد نه چندان مناسب ایران در دفاع روی تور این فرصت را به برزیل داد تا اختلاف خود را بیشتر کند. این تیم مزد برتری خود در ست دوم را با پیروزی ۲۵ بر ۱۹ در این ست گرفت.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود برزیل

دو تیم که در ست‌های اول و دوم از یکدیگر شناخت کافی پیدا کرده بودند، در ست سوم بازی بسیار نزدیکی از خود به نمایش گذاشتند. هرچند ایران در ابتدای این ست از حریف پیش افتاد اما در ادامه نتوانست این برتری را حفظ کند به طوری که با شکست ۱۶ بر ۱۴ به وقت استراحت فنی دوم رفت.

در ادامه ایران موفق شد با امتیازی که فرهاد قائمی از سرویس گرفت بازی را در ست سوم به تساوی ۱۷ بر ۱۷ بکشاند و دفاع روی تور خوب عادل غلامی، ایران را با نتیجه ۱۸ بر ۱۷ از برزیل پیش انداخت. این برتری شکننده اما چندان دوام پیدا نکرد و در ادامه این برزیل بود که پیش افتاد. هرچند که ایران تلاش زیادی برای جبران این نتیجه کرد اما بی‌دقتی در زدن سرویس گریبانگیر تیم ملی کشورمان شد و ست سوم با پیروزی ۲۵ بر ۲۲ برزیل به پایان رسید.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود برزیل

برزیل که نمی‌خواست در این دیدار شکست بخورد ست چهارم را بهتر از تیم ملی کشورمان آغاز کرد و در هر دو وقت استراحت فنی اول و دوم به پیروزی رسید و با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ از ایران پیش افتاد.

در ادامه شاگردان کولاکوویچ اختلاف امتیاز خود با برزیل را به ۲ امتیاز کاهش دادند تا سرمربی برزیل احساس خطر کند و درخواست وقت استراحت دهد. در ادامه دو دفاع روی تور خوب از ملی‌پوشان ایران حساب کار را ۲۰ بر ۲۰ کرد تا ایران به بازی برگردد اما باز هم بی‌دقتی در امتیازهای پایانی به سراغ ملی‌پوشان کشورمان آمد و برزیل سوار بر بازی شد و ۲۴ بر ۲۱ پیش افتاد. در نهایت ست چهارم با پیروزی ۲۵ بر ۲۲ برزیل به پایان رسید تا این تیم موفق شود با حساب ۳ بر یک از سد تیم ملی کشورمان بگذرد.

تیم ملی والیبال کشورمان در سومین دیدار خود در این مسابقات از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه فردا یکشنبه ۱۴ خرادماه به دیدار لهستان خواهد رفت.

لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ همانند سال گذشته با حضور ۳۶ تیم در سه سطح یک، دو و سه برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال کشورمان به همراه تیم‌های ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، کانادا، بلژیک، فرانسه، روسیه، بلغارستان و آرژانتین در سطح یک این رقابت‌ها با حریفانش دیدار می‌کند.

هفته نخست این رقابت‌ها از روز گذشته آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. در این هفته سه کشور ایتالیا، روسیه و صربستان میزبان هستند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار