همایش اصفهان مهد صنایع دستی ایران برگزار می شود

همایش "اصفهان مهد صنایع دستی ایران" از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، 20 خردادماه برگزار می شود.

همایش اصفهان مهد صنایع دستی ایران برگزار می شود

به گزارش ایمنا، این همایش با حضور دکتر "محمدحسن سمسار" مشاور عالی بخش هنر و معماری و عضو هیئت عالی علمی دایرة المعارف بزرگ اسلامی برگزار می شود.

دکتر محمد حسن سمسار متولد 13 مهر 1313 شهر شیراز و دانش آموخته باستان شناسی، هنر و تحقیقات تاریخی است که در حال حاضر کارشناس آثار تاریخی، هنری و نسخه های خطی سازمان میراث فرهنگی و عضو کمیته ثبت جهانی یونسکو است.

وی دارای سوابق دانشگاهی و پست های اداری متعددی بوده و از جمله کتاب های او می توان به جغرافیای تاریخی سیراف، آثار هنری ایران( با همکاری یحیی ذکاء ) اشاره کرد.

همایش "اصفهان مهد صنایع دستی ایران" از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده که همراه با رونمایی کتاب های تازه منتشر شده این مرکز برگزار خواهد شد.

این همایش روز شنبه 20 خردادماه از ساعت 18 در محل سالن همایش های کتابخانه مرکزی برگزار می شود که شامل بخش های سخنرانی، اجرای موسیقی، پخش کلیپ صوتی تصویری از کتاب های پیوند هنر و هویت، هنرمندان و صنعتگران دوره تیموری، قواره بری در بناهای تاریخی ایران، نقش های هندسی در هنرو معماری، فراز و فرود صنعت نساجی و سفالینه های ایران و همچنین رونمایی کتاب های تازه منتشرشده مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این همایش می توانند با شماره 32245184 تماس حاصل کرده و یا به سایت www.cois.ir مراجعه کنند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار