برگزاری ‌۴۸ نمایشگاه نقاشی و نگارگری در خانه هنرمندان اصفهان

مدیر خانه تجسمی حوزه هنری اصفهان گفت: سال گذشته بیش از ۴۸ نمایشگاه نقاشی و نگارگری در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد که نمایشگاه‌های عکس و پوستر نیز در این گالری به نمایش در آمدند.

برگزاری ‌۴۸ نمایشگاه نقاشی و نگارگری در خانه هنرمندان اصفهان

آزاده کوفگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت گالری خانه هنرمندان اصفهان اظهار داشت: سال گذشته بیش از 488 نمایشگاه نقاشی و نگارگری در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد که نمایشگاه‌های عکس و پوستر نیز در این گالری به نمایش در آمدند.
وی افزود: گالری خانه هنرمندان به صورت هفتگی تغییر می‌کند و نسبت به سایر گالری‌های سطح شهر در وضعیت خوبی قرار دارد.
مدیر خانه تجسمی حوزه هنری اصفهان با اشاره به استقبال از نمایشگاه‌های این گالری بیان کرد: شرایط هر نمایشگاه خاص خودش است، برخی از نمیشگاه‌ها آثار خاص را به نمایش می‌گذارند که این با خود مخاطب خاص در پی دارد و برخی نز به صورت عامه بوده و در کنار افراد خاص عموم مردم نیز برای دیدن نمایشگاه می‌آیند.
وی با اشاره به گالری‌داری خاطرنشان کرد: گالری‌داری کار پر هزینه‌ای است اقتصاد هنر هنوز به طور کامل جا نیفتاده است و برای رونق گالری‌ها باید اقتصاد هنر جنبه حمایتی بیشتری به خود بگیرد.
کوفگر تصریح کرد: استقبال مردم اصفهان از نمایشگاه‌های هنری خوب است، اما مبحثی به نام گالری‌گردی است که در کشورهای غربی است که به تازگی در تهران نیز در حال شکل‌گیری است و یکی از تفریحات مردم و علاقه‌مندان بازدید از نمایشگاه‌های هنری است؛ اما در اصفهان به اندازه تهران این مبحث شکل نگرفته است.
وی افزود: برای داشتن اقتصاد هنر هنرمند، نیاز است که آثار او دیده شود، متاسفانه در اصفهان نه مجله تخصصی وجود دارد و نه منتقد هنری و آثار هنرمندان در یک بازه زمانی کوتاه در نمایشگاه وجود دارد و مسئله دیگر اینکه رسانه‌ها نیز آن‌گونه که نیاز است به نمایشگاه‌های هنری نمی‌پردازند و این سبب می‌شود که اثر یک هنرمند به خوبی دیده نشود

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار