وزیر خارجه عربستان یک روز قبل از حملات تروریستی تهران چه گفت؟

وزیر خارجه عربستان سعودی، یک روز پیش از حملات تروریستی تهران، تهدید کرده بود که ایران باید به دلیل آنچه دخالت ایران در امور منطقه خواند، مجازات شود.

وزیر خارجه عربستان یک روز قبل از حملات تروریستی تهران چه گفت؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، سه‌شنبه (دیروز)، یک روز پیش از حملات تروریستی تهران، در جمع خبرنگاران در پاریس، ایران را تهدید کرد.
به اعلام شبکه العربیه، وی با نادیده گرفتن اسناد موجود از حمایت‌های ریاض از داعش و سایر گروه‌های تروریستی (مانند اذعان وزارت خارجه آمریکا در سال 2009 به اینکه عربستان حامی تروریست‌هاست؛ لینک: اینجا) ادعا کرد: ایران حامی نخست تروریسم در جهان است و در امور کشورهای همسایه‌اش نیز دخالت و از گروه‌های افراطی در منطقه حمایت می‌کند. همچنین این کشور، میزبان سران القاعده و سایر سرکرده‌های گروه‌های تروریستی است و سیاست اتخاذی دولت ایران نیز کاملا از نظر ما مردود است.
در حالی که پرشمارترین جمیعت تروریست‌ها در عراق و سوریه ملیت سعودی دارند، الجبیر افزود: رژیم ایران طی 37 سال، به 12 سفارت حمله کرده است و در رتبه نخست تولید بمب‌ها و مواد منفجره‌ای است که تاکنون هزاران کشته به همراه داشته است. ایران بیش از 90 درصد مواد منفجره را تولید و در میان گروه‌های تروریستی توزیع کرده است.
وی در ادامه اتهام‌زنی به ایران گفت: تهران مسئول حوادث جاری در منطقه و پیامدهای آن است. ایران کشوری است که برای ترور دیپلمات‌ها برنامه‌ریزی می‌کند و حقوق بین‌الملل را نادیده می‌گیرد و مفاد آن را نقض می‌کند. ایران باید به حقوق بین‌الملل احترام بگذارد تا به یک دولت عادی تبدیل شود. این کشور باید به دلیل دخالتهایش در امور منطقه و حمایتش از گروه‌های تروریستی و افراطی مجازات شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار