ارائه غذای نیم پرس در رستوران‌های اصفهان با هدف پرهیز از اسراف‌

رئیس اتحادیه رستوران داران اصفهان گفت: ارائه غذای نیم پرس با هدف پرهیز از اسراف مورد استقبال رستوران‌داران و مشتریان قرار گرفته است.

حسین ملت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، در پاسخ به اینکه چرا با گرانی مواد اولیه از جمله گوشت کیلویی بیش از 40 هزار تومانی در برخی از مراکز شهر اصفهان چلوکباب و جوجه پرسی 4 هزار تومان عرضه می‌شود، اظهار داشت: این واحدها غذای نیم پرسی سالم و ارزان با بهای 4000 تا 4500 تومان برای رفاه حال مردم عرضه می‌کنند.
وی با بیان اینکه غذای نیم پرس حدود 60 درصد یک پرس غذای کامل و با قیمت پایین‌تر است، گفت: ارائه غذای نیم پرس با هدف پرهیز از اسراف مورد استقبال رستوران داران و مشتریان قرار گرفته است.
رئیس اتحادیه رستوران داران اصفهان در پاسخ به اینکه طبق گفته‌ها در کباب‌های ارزان قیمت، از نان خشک و مواد دیگر استفاده می‌شود، اظهار داشت: این حرف‌ها قابل قبول نیست، زیرا رستوران‌ها و کبابی‌ها که کباب ارزان عرضه می‌کنند، غذای آنها نیم پرسی است.
وی اضافه کرد: در غذای نیم‌پرسی از 50 گرم گوشت کبابی سالم استفاده می‌شود و هزینه این غذاها بستگی به برنج مصرفی هم دارد.
ملت با بیان اینکه بر عدم لزوم استفاده از نمک روی میز رستوران‌ها تأکید شده است، افزود: توصیه کرده‌ایم که نمک روی میز رستوران‌ها قرار نگیرد و این موضوع با هدف ترویج سبک زندگی سالم انجام می‌شود.
وی درباره نحوه ارائه غذا در رستوران‌های سنتی، بیان کرد: رستوران‌های سنتی با هدف احیا و زنده نگه داشتن سنت‌های اصیل ایرانی راه‌اندازی شده‌اند و براساس آئین‌نامه‌ها رستوران‌های سنتی موظف به ارائه حداقل 3 نوع غذای سنتی در منوی خود هستند.
رئیس اتحادیه رستوران داران اصفهان با اشاره به ساعات فعالیت رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها شهر اصفهان در ایام رمضان، افزود: فعالیت کاری این واحدها از ساعت 14 بعدازظهر تا 12 شب است، اما شهروندان می‌توانند فقط بعد از افطار برای صرف غذا حضور داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار