فروش آش و حلیم در فست فودها ممنوع است

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: فروش آش و حلیم داخل فست فودها ممنوع است و این واحدهای صنفی به هیچ عنوان حق تولید و عرضه آش وحلیم را ندارند.

فروش آش و حلیم در فست فودها ممنوع است

مهدی رفیعی در گفتگو با خبرنگار ایمنا تصریح کرد: هر نوع غذایی که در مراکز مختلف تهیه و تولید غذا، پخت و پز و عرضه می شود باید تابع قانون و مقررات صنفی و بهداشتی باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در کمیسیون نظارت و رسته های شغلی مأموریت هر واحد صنفی مشخص و تعریف شده است، ما به هیچ عنوان به هر واحد صنفی اجازه تهیه سایر مواد غذایی را نخواهیم داد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه فروش آش و حلیم داخل فست فودها ممنوع است، افزود: این واحدهای صنفی به هیچ عنوان حق تولید و عرضه آش وحلیم را ندارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای ماه مبارک رمضان با ۹۰ اکیپ بازرسی ۲ نفره بازرسی بهداشت محیط، کار نظارت بر اماکن حساس تهیه مواد غذایی همچون مراکز تهیه و پخت آش و حلیم، زولبیا و بامیه و سایر مراکز انجام می شود.

رفیعی از مردم خواست برای خرید آش یا حلیم به مراکز مجاز از جمله واحدهای کبابی و بریانی مراجعه و دقت داشته باشند این مراکز نکات بهداشتی را حتی هنگام عرضه رعایت کنند.

وی اظهارکرد: چنانچه خانواده ها هنگام خرید غذاهای آماده در زمان افطار به خصوص آش یا حلیم مواردی از تخلف را مشاهده کردند، می توانند مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یک درخواست دیگر هم از مردم داشت و آن اینکه هنگام خرید غذاهای آماده حتی الامکان ظروف مورد نیاز را از منزل همراه خود ببرند و از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار