رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان: فروش مواد دخانی نیازمند اخذ مجوز است

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف استان اصفهان گفت: پروانه عاملیت فروش مواد دخانی صرفاً توسط سه اتحادیه خواروبار، سوپرمارکت و عطاری‌ها صادر خواهد شد و واحدهای فروشنده حتماً باید با این مجوز نسبت به فروش محصولات دخانی اقدام کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان: فروش مواد دخانی نیازمند اخذ مجوز است

روح‌اله چلونگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره فروش بدون مجوز محصولات دخانی به‌ صورت خرده‌فروشی اظهار کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین سایر قوانین و مصوبات صورت گرفته، فروشندگان کالاهای دخانی را ملزم به رعایت شرایط خاصی کرده است.

وی با اشاره به مسؤولیت سه اتحادیه عطار و سقط فروش، خواروبار فروش و اتحادیه سوپر مارکت‌ها در صدور پروانه خرده‌فروشی مواد دخانی اظهار داشت: پروانه عاملیت فروش این کالاها صرفاً توسط این سه اتحادیه صادر خواهد شد و واحدهای فروشنده حتماً باید با این مجوز اقدام به فروش محصولات دخانی نمایند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف استان اصفهان یادآور شد: این پروانه به مدت یک سال اعتبار دارد و در موعد پایان اعتبار باید مورد تمدید قرار گیرد.

چلونگر با تأکید بر لزوم اخذ مجوز مربوطه تصریح کرد: فروش هرگونه کالای دخانی بدون اخذ مجوز مربوطه، به‌مثابه فروش کالای قاچاق و کالای دخانی خارج از شبکه است و در صورت مشاهده این موارد، واحد به‌ عنوان واحد متخلف به واحدهای ذی‌ربط ارجاع داده می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف استان اصفهان خاطرنشان کرد: بازرسان اتاق اصناف استان اصفهان در کنار بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امر نظارت بر فروش مواد دخانی را دنبال می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار