رشد ۳۰۰ درصدی مسابقات قرآنی طی سه سال گذشته در استان اصفهان

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به طور میانگین در طول سه سال گذشته مسابقات قرآنی، احکام و نهج البلاغه بالای ۳۰۰ درصد در استان رشد داشته است.

رشد ۳۰۰ درصدی مسابقات قرآنی طی سه سال گذشته در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدحسن قائدیها در مراسم محفل انس با قرآن با حضور مربیان و فعالان قرآنی مدارس، مربیان پرورشی و سرگروه های پرورشی، حافظین و قاریان بین المللی اظهار کرد: رفتن به سراغ قرآن، سیاهی و مشکلات را از دل انسان ها می زداید.

وی افزود: کسانی که می توانند حافظ قرآن باشند، نشان می دهد که این گروه از دلی پاک برخوردار هستند.

قائدیها ادامه داد: برای رفتن به سراغ قرآن ابتدا باید دل را صیغلی و صاف کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: طبق آمارهای بدست آمده، مسابقات احکام ۲۱۱ درصد نسبت به سال ۹۳_ ۹۲ رشد داشته است. همچنین مسابقات اذان نیز با ۲۰۵ درصد نسبت به سال ۹۲_۹۳ با حضور ۱۷۵۰۳ نفر رشد داشته است.

وی ادامه داد: در الگوی تلاوت با ۱۲۷ درصد رشد، تفسیر قرآن ۱۷۵ درصد، تواشیح ۳۸۰ درصد، حفظ قرآن ۱۵۵ درصد، صحیفه سجادیه ۲۳۶ درصد، قرائت قرآن ۱۳۴ درصد، مداحی ۳۲۵ درصد، نهج البلاغه ۳۲۹ درصد رشد داشته اند.

وی تاکید کرد: امسال و سال گذشته افتخار داریم مسابقات قرآن و معارف فرهنگیان استان در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

قائدیها بیان کرد: در دنیای امروز نیاز داریم که دانش آموزان را با مفاهم قرآنی آشنا و آگاه کنیم چرا که خلاء فاصله گرفتن از قرآن به شدن قابل رویت است و در این مسیر آموزش و پرورش نقش بسزایی بر عهده دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار