اعزام 72 مبلغ به اقصی نقاط شهرستان لنجان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان گفت: در ماه مبارک رمضان سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان برنامه‌هایی ازجمله اعزام 72 مبلغ به اقصی نقاط شهرستان لنجان را در دستور کار خود دارد که به تبلیغ دین و احکام نورانی قرآن می‌پردازند.

اعزام 72 مبلغ به اقصی نقاط شهرستان لنجان

حجت الاسلام داود صائبی در نشست با خبرنگاران شهرستان لنجان اظهار کرد: موضوع تبلیغ برای هر مکتب، مذهب، حزب و گروه در طول تاریخ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده، و بزرگترین نقش را در معرفی، نشر، حفظ و حراست اصول مبانی آنها و پیروانشان ایفا کرده است.

وی افزود: بدون تردید، اگر مبلغان توانا و زبردستی به تبلیغ و ترویج اصول و مبانی مکتب هماهنگ با زمان نپردازند، استمرار آن اصول و مبانی از ضمانتی برخوردار نخواهد بود و از مکتب و پیروان آن، جز آثاری در اوراق تاریخ باقی نخواهد ماند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: اگر مکتب و مرامی در جهان توانسته است حضورش را در صحنه های بین المللی یا منطقه ای حفظ کند و آثار و پیروانی داشته باشد، وجود جایگاه بلند عنصر تبلیغ، در آن مکتب و مرام بوده که آنها را دارای نقش نموده واز زوال و نابودی نگهداشته است .

وی ادامه داد: با توجه به مفهومی که تبلیغ در فرهنگ اسلام دارد و از سوی دیگر رسالت جهانی اسلام و نقشی که تبلیغ در جهت ایفای این رسالت دارد، اسلام به امر تبلیغ توجه ویژه ای داشته است.

تبلیغات اسلامی باعث افزایش سطح آگاهی های دینی مردم می شود

صائبی اضافه کرد: تبلیغات اسلامی باعث افزایش سطح آگاهی های دینی مردم می شود که پیامد آن بالارفتن فرهنگ زندگی در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی مبتنی بر آموزه های اسلامی است که به طور طبیعی اقتدار ملی، تامین امنیت عمومی و رفاه معنوی و مادی انسانها را نیز در پی دارد .

وی عنوان کرد: باید به این مهم توجه داشت، در جهان امروز که بحران‌های فرهنگی درصدد تهی کردن انسان از معنویت است، تبلیغ دین و ارزش‌های نشأت گرفته‌ ی از آن به جهت مقابله ی این بحران‌ها ضرورت ویژه‌ا ی پیدا می ‌کند و از این جهت ماه رمضان، بهترین فرصت اصلاح سبک زندگی و تحول درونی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان ماه رمضان را بهترین فرصت برای ترویج ارزش ‎ های دینی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه انسان در ماه رمضان خودسازی می ‎ کند بهترین فرصت تبلیغ روحانیون برای ارزش ‎ های دینی است لذا اگر بخواهیم ماه مبارک رمضان همان رنگ و بوی گذشته یعنی بوی معنویت را بگیرد، باید اصل این عبادت همراه با خیرات و برکات آن توسط رسانه‌ها تبلیغ شده و سپس به بعد اجتماعی و فردی آن پرداخته شود .

ماه رمضان، بهترین فرصت اصلاح سبک زندگی و تحول درونی

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید اصلی‌ترین خیر و برکت رمضان بهره‌برداری معنوی از آن و عبادت برای عموم بوده و در این باره اگرچه انسان در این ماه رنج گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کند، اما تمرینی برای روز قیامت، اصلاح نفس و مقابله با گژی‌های درون است پس این خیرات و برکات باید به‌درستی در جامعه تبیین شود .

صائبی اذعان کرد: یکی دیگر از برکات و خیرات رمضان این است که در این ماه، انسان روزه‌دار باید برای کسب سلامتی کم بخورد چون این کم‌خوری سبب سلامت جسمی آدمی شده و در این باره کمک به فقرا و نیازمندان نیز از برکات این ماه مبارک است چو ن درد فقرا و نیازمندان بیش از همیشه در جامعه احساس شده و قلب‌ها برای کمک به نیازمندان رئوف‌تر می‌شوند .

وی متذکر شد: از سوی دیگر مهمترین نتیجه رمضان در عید فطر به دست می‌آید، عید فطر یک نماز عبادی و سیاسی و حضور محکم در صحنه است که تا یک سال ملت را بیمه می‌کند از این رو ماه مبارک رمضان ماهی سرنوشت ساز به شمار می آید و باید تلاش کرد تا راه برون رفت از مشکلات را در این ماه پیدا کرد .

اعزام 72 مبلغ به اقصی نقاط شهرستان لنجان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: بر همین اساس در ماه مبارک رمضان سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان برنامه‌هایی ازجمله اعزام 72 مبلغ به اقصی نقاط شهرستان لنجان را در دستور کار خود دارد که به تبلیغ دین و احکام نورانی قرآن می‌پردازند.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم یکی از مسائلی که از این تبلیغ ها در ذهن مردم باید بیاد بیماند رفتار و برخورد طلبه و مبلغ با مردم است از این رو مبلغان بعد از سخنرانی و موعظه با جوانان می نشینند و ساعتی را با آنها گفتگو می کند چراکه برخی از جوانان نیاز دارند تا با طلبه ای بصورت چهره به چهره سخن بگویند لذا باید گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه های جوانان باشد بنابر این باید گفت وظیفه و مسئولیت مبلغین بسیار دشوار و خطیر است به همین دلیل باید روانشناس، مخاطب شناس و آشنا به تکنولوژی روز باشد .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار