سخنان مقام معظم رهبری چراغ راهی است که همگی را از اشتباهات فکری و تحلیلی نجات می دهد

امام جمعه ورنامخواست گفت:سخنان مقام معظم رهبری چراغ راهی است که همگی را از اشتباهات فکری و تحلیلی نجات می دهد.

سخنان مقام معظم رهبری چراغ راهی است که همگی را از اشتباهات فکری و تحلیلی نجات می دهد

حجت الاسلام زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست اظهار کرد: اهمیت و جایگاه بصیرت، روشن‌بینی و درک درست از شرایط و فضاها است، به گونه‌ای است که قرآن کریم یکی از ویژگی‌های فرستادگان الهی را داشتن بینش صحیح از رفتارها و کردارها دانسته و جامعه‌ی اسلامی و پیروان دین را نیازمند این ویژگی معرفی کرده است.

وی افزود: سخنان مقام معظم رهبری چراغ راهی است که همگی را از اشتباهات فکری و تحلیلی نجات می دهد و باید گفت هر جامعه‌ای با داشتن رهبری بصیر و نیروهایی این چنین، به­راحتی میتواند نقشه‌های دشمنان و فتنه‌گران را نقش برآب کرده، جامعه را از وجود آنان پاک­سازی نماید .

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: باید گفت توجه و عمل به بیانات مقام معظم رهبری می تواند چراغ راهی برای آحاد جامعه اسلامی بخصوص مسئولین و خواص کشور و همچنین مسلمانان جهان باشد .

وی انقلابی گری را نیاز امروز کشور دانست و ادامه داد: انقلابی گری نیاز امروز کشور است و این همان درسی است که امام(ره) به ما داده اند و مقام معظم رهبری فرمودند برخوداری از روحیه، ذهن و عمل انقلابی درس بزرگ امام راحل عظیم الشأن است و ملت ایران در پرتو اهداف و آرمانهای همچنان پر جاذبه امام و هوشیاری در مقابل شیطان بزرگ، راه تحقق اهداف انقلاب را در معنای حقیقی عقلانیت یعنی انقلابی گری ادامه می دهد .

زارعی اضافه کرد: همانگونه که معظم له فرمودند پیروزی انقلاب اسلامی که تحقق اراده الهی بوسیله امام خمینی و با کمک مردم بود، یک جابجایی سیاسی صرف و کنار رفتن یک گروه از قدرت و روی کار آمدن گروه دیگر نبود، بلکه انقلاب اسلامی یک تحول عمیق و عظیم در عرصه سیاست کشور و در متن جامعه ایرانی بود لذا اینکه انقلابی گری را معادل افراطی گری بدانیم، ظلم به انقلاب و نظام است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند انقلاب اسلامی، یک دیکتاتوریِ بسته و ارثی و وابسته به بیگانگان و دنباله رو آنها را به یک حکومت مردم‌پایه و متکی به مردم و مستقل و سربلند و دارای هویت تبدیل کرد اما متاسفانه در این چند سال اخیر سازش های همراه با بی بصیرتی برخی مسئولان، هزینه های زیادی را بر کشور تحمیل کرده است.

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: برخی جهت حل مشکلات اقتصادی کشور، غافلانه به دنبال تعامل با آمریکا هستند در حالی که آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی خودش تعاملاتش با عربستان را شکل داده است.

وی خاطرنشان کرد: راه حل تمامی مشکلات بالاخص مشکلات اقتصادی با اتکا به توان داخلی کشور است و مقام معظم رهبری نیز در سالهای اخیر با ابلاغ جزییات سیاست اقتصاد مقاومتی به سه قوا این راه را کاملا مشخص فرمودند لذا اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و تکیه بر استعدادهای داخلی تنها راهکار مناسب برای ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور است.

زارعی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی تهران، گفت: حوادث تروریستی اخیر در تهران هیچ گونه ارزش عملیاتی، نظامی و امنیتی نداشته و این نشان از زبونی دشمنان است.

وی اذعان کرد: آمریکا، اسرائیل و ایادی مرتجع و جنایتکار منطقه ای آنها و مزدوران داخلیشان بدانند که آنها با این اقدامات کور تروریستی خود تنها بر طبل رسوایی خود نواختند تا ادعای پوچ مبارزه با افراطی گری و تروریسم را بیش از پیش نمایان سازند و زمینه وحدت و همگرایی هرچه بیشتر ملت قهرمان ایران در حمایت از نهاد های انقلابی، امنیتی، انتظامی و نظامی جهت مقابله جدی با دشمنان زبون وپست و خونریز را رقم بزنند.

امام جمعه ورنامخواست متذکر شد: نکته قابل توجه دیگر آن است که آنهائی که در صحبت هایشان تیشه به ریشه امنیت کشور می زدند، در مواقع خطر حرف از امنیت فراجناحی می زنند.

وی تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، ترقه‌بازی تروریست‌ها در تهران، زنگ خطری بود تا دیگر عده‌ای نتوانند داعشی‌های وطنی را بزک کرده و کسانی را که با قدرت از جان و مال و نوامیس مردم در برابر این موجودات پست و کثیف حراست و پاسداری کردند، مورد ظلم و بی‌مهری قرار دهند و تاریخ را به نفع تروریست‌ها و جلادها تحریف نمایند .

زارعی افزود: وحدت ملی در جای خود ارزشمند است، اما اگر کسانی بخواهد امنیت ملی را خدشه دار کند، تودهنی محکمی خواهند خورد و این سزاوار نیست که بعضی ها بسیج و سپاه را فقط در مواقع خطر عزیز بدانند و در زمان آرامش بی حرمتی کنند چراکه آن هایی که دهه شصت را دیده بودند به خاطر آوردند چطور جنایت کاران عضو سازمان منافقین، وحشیانه مردم کوچه و بازار را به گلوله می بستند، سر می‌بریدند و بمب‌گذاری می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه غریبگی مردم باحوادث تروریستی از اقتدار امنیتی است، بیان کرد: آن‌هایی که دهه ۶۰ را تنها از قاب تصویر دیده و یا در خاطرات نسل‌های پیش از خود و از زبان پدران و مادران خود شنیده بودند، در حادثه تروریستی تهران با گوشت و پوست خود طعم امنیت و فداکاری از یک طرف، و معنای وحشیگری و ترور و به خاک و خون کشیدن مردمان بی‌گناه را از طرف دیگر درک کردند .

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: این جریان و حمله تروریستی دست پروده استکبار غاصب و نتیجه سفر رئیس جمهور ملعون و بی خاصیت امریکای جنایتکار در منطقه برای آشفتگی و چند دستگی در میان امت مسلمانان و کشورهای منطقه است و باید قدردان نیروهای امنیتی و نظامی کشور بود که باعث شده اند دیدن صحنه هایی مثل حوادث تروریستی تهران برای مردم غریب و تازه باشد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار