اجرای مراسم پرده خوانی "حمله حیدری" در باغ غدیر و گلستان شهدا

مراسم پرده خوانی "حمله حیدری"، 21 و 22 خردادماه در باغ غدیر و 23 تا 25 خرداد در قطعه شهدای مدافع حرم گلستان شهدا برگزار می شود.

اجرای مراسم پرده خوانی "حمله حیدری" در باغ غدیر و گلستان شهدا

به گزارش ایمنا، سرپرست موزه حمام رهنان با بیان این مطلب گفت: برنامه پرده خوانی "حمله حیدری" برگرفته از داستان های کتاب حمله حیدری از مشهورترین حماسه سروده های مصنوع ادبیات پارسی و اثر باذل مشهدی بوده که به مناسبت شب های قدر و شهادت امام علی(ع) برنامه ریزی شده است.

سعید صرامی اظهار داشت: در قسمتی از این حماسه شاعر به توصیف جنگ علی(ع) و عمروبن عبدود پرداخته است شاعر این شعر را تحت حماسه ملی سروده و در آن به وفور از شیوه و روش شاهنامه استفاده شده است که پرده خوانی می شود.

وی افزود: موزه حمام رهنان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به عنوان کارگروه آئین ها به برگزاری مراسم پرده خوانی حمله حیدری از 21 تا 25 خردادماه اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این برنامه در روزهای 21 و 22 خردادماه در محل باغ غدیر، ضلع شرقی ساختمان الغدیر و از 23 تا 25 خردادماه در محل قطعه شهدای مدافع حرم گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

صرامی خاطرنشان کرد: عموم شهروندان علاقه مند برای شرکت در این برنامه می توانند از ساعت 21:30 تا 22:30 به مکان های تعیین شده مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار