اقدامات پیشگیرانه در خصوص تب کریمه کنگو در کاشان

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: این شبکه از ابتدای سال جاری همچون سال های گذشته اقدامات مختلف شامل اطلاع رسانی و تهیه ملزومات مبارزه با ناقلین و آماده باش نیروها را در دستور کار قرار داده است.

اقدامات پیشگیرانه در خصوص تب کریمه کنگو در کاشان

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، عباس شاه میرزایی با بیان اینکه پیشگیری بهترین راه مقابله بیماری تب کریمه کونگو (CCHF) است، آموزش عمومی مردم و آگاهی بخشی مردم در خصوص راههای انتقال بیماری تب کریمه کنگو را موثرترین راه دانست.
وی در این رابطه به توضیح اقدامات پیشگیرانه توسط شبکه دامپزشکی کاشان پرداخت و افزود؛ با تشکیل ستاد مدیریت بحران در فرمانداری ویژه شهرستان کاشان و جلسه ای با حضور فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی شهرستان با موضوع بیماری تب کریمه کنگو ماهیت بیماری تشریح، راه های مقابله با آن از جمله اطلاع رسانی عمومی، کنترل ورود دام زنده، افزایش نظارت بر تولید و عرضه فراورده های خام دامی، مبارزه با کشتار غیر مجاز دام بررسی و برهماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی و قضایی شهرستان جهت پیشگیری از بیماری تاکید شد.
رئیس شبکه دامپزشکی کاشان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه "افراد در تماس با دام زنده و لاشه دام" بیش از سایر اقشار جامعه در معرض خطر ابتلای به بیماری CCHF هستند، توزیع بروشورهای آموزشی درخصوص بیماری تب کریمه کنگو و آموزش چهره به چهره و تشکیل کلاس آموزشی با همکاری معاونت بهداشتی برای متصدیان عرضه گوشت قرمز در سطح شهرستان، پخش بروشور و نصب پوسترهای هشداردهنده در معرض دید عموم مردم، برگزاری کلاس آموزشی جهت دامداران منطقه باهمکاری جهاد کشاورزی شهرستان، برگزاری کلاس توجیهی برای سلاخان و قصابان در محل کشتارگاه دام کاشان از دیگر اقدامات این شبکه است.
شاه میرزایی اذعان داشت: خوشبختانه تاکنون مورد مبتلا در این شهرستان وجود نداشته است و هماهنگی و همکاری تنگاتنگی بین این شبکه و دانشگاه علوم پزشکی کاشان جهت مقابله با هرگونه مورد احتمالی وجود دارد.
وی، ضمن توصیه به دامداران برای رعایت مسائل بهداشت فردی، بهسازی محل دامداری، سمپاشی بر علیه کنه های انگل های دام و عدم کشتار دام خارج از کشتارگاه را جهت کنترل تب کریمه کنگو بسیار مهم دانست.
رئیس شبکه دامپزشکی کاشان در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به نظارت دامپزشکان در کشتارگاه کاشان و گذراندن مرحله پیش سرد در این کشتارگاه، بدون دغدغه از گوشت عرضه شده در مراکز مجاز سطح شهرستان که دارای مهر و برچسب (لیبل) دامپزشکی است استفاده کنند وهرگونه عرضه گوشت بدون مهر و لیبل دامپزشکی یا کشتار خارج از کشتارگاه را به شبکه دامپزشکی با شماره چهاررقمی ۱۵۱۲ اطلاع دهند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار