جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان در اصفهان به‌کار خود پایان داد

نخستین جشنواره شعر قرآنی "یه قاصدک یه آیه" با معرفی ۱۰ نفر از برترین‌های این عرصه در اصفهان به‌کار خود پایان داد.

جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان در اصفهان به‌کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پوروهاب داور جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه 380 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اظهار داشت: از این تعداد 80 اثر مردود شناخته شد و 300 اثر را ارزیابی کردیم.
وی ادامه داد: در شعر آیینی ارائه شده کمیت خوب ولی کیفیت آن ضعیف بود و به همین خاطر 80 اثر در همان مرحله نخست مردود اعلام شد.
داور جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان گفت: در نهایت از بین این 380 اثر 6 اثر برگزیده و 4 اثر نیز شایسته تقدیر شدند.
وی به بحث محتوای غنی شعر نیز اشاره کرد و افزود: خلاقیت و نگاه متفاوت در شعر از مباحثی بود که مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.
در ادامه مراسم اختتامیه حجت الاسلام محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان در خصوص تجربه نخستین جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان اظهار داشت: در مدت تصدی‌ام در دفتر تبلیغات کانون‌های فرهنگی را رصد کردیم و فعالیت‌های گسترده‌ای را در این زمینه پیش روی خود قرار دادیم و چند مسیر شریانی از جمله حوزه ادبیاتی را طراحی کردیم.
وی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که اصفهان متولی آن شد در زمینه شعر بود و بر این اساس در حوزه کودک و نوجوان و شعرهای آیینی متناسب با این حوزه مطالعات و طراحی اهداف جشنواره صورت پذیرفت.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان بیان کرد: شاعرانی که در طول تاریخ اشعار ارزشمندی در زمینه اهل بیت و قرآن سروده‌اند پس از گذشت سال‌ها ماندگار شدند و در منظومه شعر فارسی بیش از 400 شاعر در این حوزه شناسایی شده‌اند.
وی به پخش مجموعه 25 قسمتی مشاعره قرآنی ویژه شعرای کودک و نوجوان با اجرای دکتر اسماعیل آذر از سیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قطعا پخش چنین برنامه‌هایی از رسانه ملی فرهنگ آیینی و قرآنی را در جامعه ترویج می‌دهد.
قطبی تصریح کرد: شاعر یک هنرمند غیر نسلی است که بدون تردید یک جریان می‌سازد و در اصل شاعر آن چه می‌سراید از فضای فرهنگی آبشخور می‌گیرد.
وی به شرایط امروزی در عرصه فضای سایبری و مجازی اشاره کرد و افزود: باید از این فرصت استفاده کنیم چرا که امروز همه اقشار جامعه در این عرصه فرهنگی در فضای مجازی وارد می‌شوند، آنها با هم می‌اندیشند، باهم می‌نویسند و منظومه بزرگی شکل می‌گیرد که همه انسان‌ها را در آن درگیر می‌کند که باید برای این فضا نیز برنامه منسجم و دقیق طراحی و شعرا و ادیبان نیز به صورت جدی وارد شوند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان با تاکید بر حضور با برنامه هنرمندان در فضای مجازی اظهار داشت: هنرمندان به عنوان اضلاع مختلف هنری فهم خودشان را در قالب ادبی منتقل کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری هنرمندان بهترین آتش بیاران فرهنگی هستند.
وی با بیان اینکه به طور یقین دومین سال برگزاری جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان با رفع نواقص جشنواره نخست برگزار خواهد شد، افزود: برنامه دومین سال محبت باورمندانه قرآن و شعرهایی است که انس و دوستی قرآنی برای کودکان به ارمغان می‌آورد.
قطبی در خاتمه مجموعه‌ای از تولید لالایی‌ها با مفاهیم قرآنی با گردآوری 5 مجموعه از این آثار را از برنامه‌های دومین جشنواره در سال آینده عنوان کرد.
به گزارش تسنیم در نخستین جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان با عنوان «یه قاصدک یه آیه» در بخش کودک نسیم نوروزی از اصفهان رتبه نخست را از آن خود کرد و پیام جهانگیری و فاطمه غلامی نیز از استان‌های اردبیل و یزد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند و دو شاعر برگزیده نیز از استان‌های تهران و قم شایسته تقدیر شدند.
در بخش نوجوان جشنواره نیز مرضیه تاجری از استان قم رتبه اول، طیبه شامانی از تهران رتبه دوم، سید مهدی موسوی از قم نیز مقام سوم را از آن خود کردند و دو نفر شاعر برگزیده از استان‌های فارس و خراسان رضوی نیز شایسته تقدیر شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار