«ذیب» را در «عصرهای سینما» ببینید

فیلم سینمایی «ذیب» به کارگردانی ناجی ابونوار، عصر امروز ۲۱ خرداد ماه در نگارستان امام خمینی (ره) اکران و نقد و بررسی می شود.

«ذیب» را در «عصرهای سینما» ببینید

به گزارش ایمنا، برنامۀ «عصرهای سینما» که با همکاری دفتر تخصصی سینما، انجمن سینمای جوانان ایران، موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان از آغاز ماه مبارک رمضان در نگارستان امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، در نظر دارد تا در این ماه هر روز یکی از فیلم های منتخب جهان را اکران و نقد و بررسی کند.

موضوع امروز این برنامه فیلمی بین‌المللی محصول ۴ کشور امارات متحده عربی، قطر، اردن و بریتانیا در سبک ماجراجویی و درام است که در سال ۲۰۱۴ با نام «ذیب» منتشر شد. این فیلم اولین فیلم بلند ناجی ابونوار، کارگردان اردنی و روایتی از انتقام و بقا در صحرای اردن است. رویدادهای فیلم حول شخصیت محوری آن پسر بچه ای می گذرد که قربانی کنجکاوی اش شده و ناگهان وارد دنیای بزرگسالی می شود. در خلاصۀ داستان این فیلم آمده است: سال ۱۹۱۶ و در بحبوحه جنگ جهانی اول در استان حجاز امپراتوری عثمانی، ذیب کودک صحرانشین، تصمیم می گیرد با یک سرباز انگلیسی همسفر شود. در این سفر خطرناک، صحرا صحنه درگیری بین نیروهای شورشی و مزدوران مسلح است. ذیب برای زنده ماندن، باید تصمیم های سخت بگیرد و با کودکی و دنیای آن یکباره خداحافظی کند.

کارگردان برای ساخت فیلم و تجربه نزدیک از فرهنگ صحرانشینان، چندین ماه را در صحرای اردن گذرانده است و این تجربه عمیق در فرهنگ بومی، در تصاویر بدیع و ناب فیلم و همچنین کیفیت کاربرد آنها بازتاب پیدا کرده است. «ذیب» برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره ونیز شده و یکی از پنج نامزد دریافت اسکار در رشته بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان نیز بوده است.

گفتنی است، جلسۀ نقد و بررسی این فیلم با حضور مجتبی اسپنانی، بعد از اکران فیلم برگزار می شود و این کارشناس موضوع «سینمای آلترناتیو، یک فرصت» را بررسی می کند.

علاقمندان برای دیدن این فیلم می توانند امروز، ۲۱ خرداد ماه، رأس ساعت ۱۸ به نگارستان امام خمینی (ره) واقع در میدان فیض مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار