هلو برای بیماری های کلیوی مفید است

میوه هلو منبع غنی ویتامین های A و C و نیزمنبع خوبی از پتاسیم بوده و از نظر طب قدیم ایران سرد است.

هلو برای بیماری های کلیوی مفید است

زینب زمانی، محقق طب سنتی در مورد خواص دارویی هلو به خبرنگار ایمنا گفت: این میوه به آسانی هضم می شود و تقویت کننده بدن است. همچنین به دلیل داشتن آب فراوان، برای رفع تشنگی و کم آبی بدن می توان از آن استفاده کرد.

وی افزود: هلو و برگه خیس شده آن اثر ملین بسیار خوبی برای رفع یبوست دارد و به افراد توصیه می شود برای رفع بوی بد دهان هلو مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: هلو در افرادی که گرم مزاج هستند باعث تقویت نیروی جنسی می شود . علاوه بر این روغن مغز هسته هلو برای درد گوش و گرفتگی مجرای گوش مفید است.

این محقق طب سنتی بیان داشت: اگر روغن مغز هسته هلو را به محل درد بواسیر بمالید اثر خوبی دارد . همچنین بهتر است هلو را با پوست بخورید، چون پوست آن دارای ویتامین A است.

وی افزود: جوشانده گل هلو کرم معده و کرم کدو را دفع می کند، هلو با هر معده ای سازگار است و نفخ ایجاد نمی کن و همچنین زود هضم است و به سرعت از معده و روده ها عبور می کند .

وی خاطرنشان کرد: هلو صفراآور است که برای این کار باید ۱۸۵ گرم آب هلو را پس از صاف کردن با مقداری ترنجبین مخلوط کنید و بخورید .

این محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: هلو با اینکه شیرین است، برای افراد مبتلا به دیابت ضرری ندارد . ادرارآور و قلیایی کننده خون است، بنابراین برای افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و روماتیسم مفید است.

وی افزود: هلو را له کنید و به صورت ضماد برای رفع دل پیچه بچه ها و دفع کرم روده روی شکم آنها قرار دهید .

همچنین برگ هلو و جعفری را با روغن زیتون مخلوط کرده و روی سوختگی و محل ضرب دیدگی بگذارید .

وی ادامه داد: بهترین ماسک زیبایی را می توانید از هلو تهیه کنید. برای جوان کردن پوست خود، هلو را پوست کنده و آن را له کنید و روی پوست قرار دهید و بگذارید مدت ۲۰ دقیقه بماند. پس از آن صورتتان را با آب بشویید .

این محقق طب سنتی یادآور شد: خوردن هلو سموم را از بدن خارج می کند و میوه خوبی برای اشخاص مسن است .

وی افزود: هلو برای اشخاص سرد مزاج مضر است. به همین دلیل این افراد باید هلو را با عسل یا زنجبیل بخورند . همچنین هضم هلو برای بعضی از اشخاص دشوار است و نفخ ایجاد می کند. برای اینکه ایجاد نفخ نکند، باید آن را حداقل نیم ساعت قبل از غذا خورد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار