تولد بیش از ۴۰۰ قطعه پرنده در مرکز تکثیر باغ پرندگان اصفهان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از تولد بیش از ۴۰۰ قطعه جوجه از چندین گونه مختلف پرنده در مرکز تکثیر باغ پرندگان اصفهان خبر داد .

تولد بیش از ۴۰۰ قطعه پرنده در مرکز تکثیر باغ پرندگان اصفهان

به گزارش ایمنا، باغ پرندگان اصفهان با ۵۵ هزار متر مربع سال ۱۳۴۵ در بیشه ناژوان راه اندازی شد و در حال حاضر زیست گاه پرندگانی از جمله طاووس ها (هندی، مصری، آفریقایی، سفید، ابلق و جاوا)، قرقاول ها و انواع مرغ ها (امپراتور برهما، مینیاتور، حبشی و لهستانی) است. در این باغ زیستگاههای متفاوتی بسته به شرایط زندگی طبیعی پرندگان برای آنها در نظر گرفته شده است.

باغ پرندگان اصفهان علاوه بر داشتن جاذبه های تفریحی دارای واحدهای آموزشی علمی و تحقیقاتی نیز می باشد که از جمله می توان به واحد تکثیر اشاره کرد. در این بخش شرایط و امکانات مناسب جهت تخمگذاری و جوجه درآوری پرندگان فراهم می گردد. نگهداری از جوجه های تکثیر یافته تا مرحله رسیدن به سن خاص جهت رهاسازی در باغ پرندگان به عهده این بخش است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان به تولد بیش از 400 قطعه پرنده در مرکز تکثیر باغ پرندگان اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ قطعه جوجه از گونه های مختلف پرنده همچون انواع طاووس (سفید، جاوا، هندی و ... )، انواع قرقاول(گوش دار، طلایی، لیدی وتراکوپان) و... هستند.

حسن شفیعی ادامه داد: این پرندگان پس از شرایط مناسب برای زندگی در محیط باغ پرندگان رها سازی و در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار