تاریخ مصرف برخی از نمایش‌ها گذشته است

کارگردان تئاتر اصفهان با اشاره به عدم حمایت‌های مالی مسئولان اصفهان از تئاتر گفت: در حوزه حمایت مسئولان فرهنگی نمی‌توانیم بگوییم که این حمایت‌ها ویژه‌تر شده اما نگاه‌ها نسبت به انتخاب متون بازتر شده است.

تاریخ مصرف برخی از نمایش‌ها گذشته است

اکرم ابوالمعالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون وضعیت تئاتر اصفهان اظهار داشت: تئاتر یک پروسه تولید خاص خود را دارد که وضعیت آن در طول یک سال گذشته نسبت به سال‌ها قبل بهتر شده و نگاه‌های فعالان، مخاطبان و مسئولان نسبت به هنرهای نمایشی بهتر و زنده‌تر شده است.
وی افزود: هنرمندان تئاتر اصفهان در بحث حمایتی به این نتیجه رسیده‌اند که در جریان اجرا، گرفتن اسپانسر و تبلیغات خودشان باید اقدام کنند.
کارگردان تئاتر اصفهان با بیان اینکه نگاه شوراهای نظارتی بر هنرهای نمایشی نسبت به پروسه تولیدات تئاتر وسیع‌تر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط خوبی بین تئاتر و مخاطب در اصفهان شکل گرفته است.
وی با اشاره به عدم حمایت‌های مالی مسئولان اصفهان از تئاتر بیان کرد: در حوزه حمایت مسئولان فرهنگی نمی‌توانیم بگوییم که این حمایت‌ها ویژه‌تر شده اما نگاه‌ها نسبت به انتخاب متون بازتر شده و یک سری سخت‌گیری‌هایی که در طول سال‌های قبل نسبت به نمایش‌نامه‌ها و تولیدات هنرهای نمایشی وجود داشت برطرف شده است.
ابوالمعالی با بیان اینکه هنرمند باید همواره یک دهه از جامعه خود جلوتر باشد تا بتواند بر اساس ایدئولوژی خود نگاه تازه‌تری را به مخاطب بدهد، گفت: متأسفانه در طول سال‌های گذشته شاهد اجرای تئاتر بر اساس نمایش‌نامه‌های کپی و تکراری بودند که عملاً کارکرد اجتماعی خود را از دست داده‌اند و تاریخ مصرف آنها گذشته است که تغییر در این روند بستگی به نگاه هنرمندان دارد.
وی اضافه کرد: کارگردانان و نمایشنامه‌نویسان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که قرار است در اجرای خود ازنظر محتوایی و کیفی چه حرف جدی و نگاه نویی را به مخاطب عرصه کنند که متأسفانه هنوز این حرکت در هنر تئاتر اصفهان شکل نگرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار