حرکت به سوی شهر و شهرداری هوشمند

مدیر فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه سوم فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: این برنامه موضوع یکپارچگی دارایی‌های اطلاعاتی شهرداری را پیگیری می کند.

حرکت به سوی شهر و شهرداری هوشمند

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی شایق در نشست خبری معاونت پژوهش و برنامه ریزی شهرداری اصفهان اظهار کرد: حوزه فاوا یکی از قدیمی‌ترین حوزه‌هایی است که در شهرداری اصفهان مشغول به کار بوده است و عمدتاً رویکردی پشتیبانی را به همراه خود داشته است.

وی افزود: این سازمان سعی کرده تا با پشتیبانی وظایف شهرداری بتواند نقش خود را ایفا کند.
شایق ابراز کرد: پس از تأسیس معاونت برنامه‌ریزی و تشکیل مدیریت فاوا در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان سعی شده تا سازمان فاوا در افزایش بهره‌وری و تعالی سازمانی شهرداری، نقش جدی‌تری ایفا کند.
مدیر فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان تصریح کرد: همه وظایفی که در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده، از تدوین برنامه‌ها تا سیاست‌گذاری در شهرداری اصفهان در راستای تحقق شهرداری الکترونیکی، شهر الکترونیکی و در نهایت شهر هوشمند است.
شایق با اشاره به تدوین برنامه سوم فناوری اطلاعات شهرداری گفت: رویکرد برنامه سوم فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان بحث یکپارچگی دارایی‌های اطلاعاتی شهرداری است در واقع شهرداری در حوزه‌های دیتا، سیستم و تکنولوژی سعی دارد تا به یکپارچگی در حوزه فناوری اطلاعات دست پیدا کند.
وی در ادامه با اشاره به بودجه سازمان فاوا شهرداری عنوان کرد: بحث پیشنهاد بودجه و تصویب بودجه‌های سالیانه فاوا در مدیریت فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان انجام می‌شود که به عنوان مثال در سال جاری حدود ۱۸۰ پروژه با برآورد تقریبی ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه فناوری اطلاعات تعریف شده و در این مدیریت هم به تصویب رسیده است.
مدیر فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان از دیگر اقداماتی است که با پروژه‌های تعریف شده در حوزه مدیریت عملکرد فاوا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سعی می‌شود تا نواقص موجود برطرف شود.
شایق افزود: بحث فرهنگ‌سازی و نظارت عالی بر پروژه‌های فاوا از وظایفی است که به مدیریت فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان محول شده است که در این مدیریت ۲ اداره فناوری اطلاعات و "جی‌آی‌اس" وجود دارد.
وی اظهار کرد: برخلاف سایر کلان‌شهرهای ایران، در مدیریت فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان موفق شدیم تا دو پروژه در خصوص معماری سازمانی را به انجام برسانیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار