انجیر، میوه مخصوص مبتلایان به کم خونی

انجیر منبع خوبی از پتاسیم است، عنصری است که به کنترل فشار خون کمک می‌کند. همچنین انجیر به خاطر داشتن قند فراوان باعث فعالیت سلول‌ها و تولید انرژی زیاد در بدن می‌شود.

انجیر، میوه مخصوص مبتلایان به کم خونی

محقق طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: انجیر حاوی ویتامین‌های C، B، A و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم، کلسیم، فیبر، آهن، فسفر و سدیم است.

زینب زمانی در مورد خواص دارویی انجیر بیان داشت: میوه انجیرطبیعت گرمی دارد و خوردن آن به افرادی که به لحاظ جسمی ضعیف هستند، توصیه می‌شود.

وی افزود: انجیر سیستم دستگاه گوارش را تقویت می‌کند، یبوست رارفع می کند، خاصیت عطش‌زدایی دارد، مسکن اعصاب است، افزایش‌دهنده قوای جنسی است، تقویت‌کننده هوش و حافظه محسوب می شود و همچنین محکم کننده استخوان‌ها و برطرف کننده التهاب آنها است .

وی خاطرنشان کرد: مصرف انجیر برای کاهش علائم بیماری‌هایی مانند گلودرد، عفونت‌های ریوی، سینه درد همراه با تب و سرفه، بسیار توصیه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: برای این منظور کافی است افراد چند عدد انجیرخشک را در شیر یا آب بپزید و به حالت گرم مصرف کنند .

به گزارش ایمنا ، انجیر میوه‌ای است که هر دو حالت خشک و تازه آن برای بدن مفید و مغذی است. با وجود این‌ که انجیر خشک در تمام طول سال در دسترس است، اما بسیاری از افراد معتقد هستند که این نوع انجیر جای طعم خوش و منحصربه ‌فرد انجیر تازه را نمی‌گیرد.

این در حالی است که انجیر تازه منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین ث است، به گونه ای که این دو آنتی اکسیدان در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. همچنین انجیر حاوی طیف گسترده‌ای از دیگر ویتامین‌ها نیز است.

انجیر حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است. مخلوطی از این دو ماده‌ مغذی، آن را به یک میوه‌ فوق‌العاده برای کم‌خون‌ها، مخصوصا افراد مبتلا به کم‌خونی فقرآهن تبدیل کرده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار