سامانه «09640» اورژانس پاسخگویی به سؤالات دینی

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان گفت: «09640» شماره آشنایی است که در سه شیفت کاری از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگویی به سؤالات دینی مخاطبان در 6 زمینه شامل فقه و احکام، اخلاق و تربیت، کلام و اعتقادات، مشاوره، علوم قرآن و حدیث و تاریخ است.

سامانه «09640» اورژانس پاسخگویی به سؤالات دینی

حجت‌الاسلام محمد علیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان اگرچه در سال 84 کار خود را به صورت مکتوب آغاز کرد ولی در سال 88 به صورت رسمی تأسیس شد که تنها مرکز رسمی پاسخگویی دینی در کشور و نخستین مرکز در جهان تشیع است و کارشناسان این مرکز در سه حوزه مکتوب، تلفنی و اینترنتی و در فضای مجازی پاسخگوی مخاطبان هستند.

وی افزود: «09640» شماره آشنایی است که در سه شیفت کاری از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگویی به سؤالات دینی مخاطبان است.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان تصریح کرد: این مرکز شامل 6 گروه پاسخگویی شامل فقه و احکام، اخلاق و تربیت، کلام و اعتقادات، مشاوره، علوم قرآن و حدیث و تاریخ است که کارشناسان آن از سطح سه حوزه و کارشناسی ارشد به بالا هستند و در حوزه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند.

علیجانی یادآور شد: مرکز ملی پاسخگویی، سؤالاتی که از مدارس می‌آید یا از طریق ایمیل و تالارهای گفت‌وگو در اینترنت به دست این مرکز می‌رسد را به صورت مکتوب پاسخ خواهد داد.

وی با اشاره به فعالیت این مرکز در فضای مجازی خاطرنشان کرد: کانال تلگرام این مرکز با عنوان pasokhsara@ جوابگوی پرسش‌های مخاطبان است به علاوه اینکه سؤالات پرکاربرد هم در آن بارگزاری می‌شود؛ در سایت مرسلات وابسته به دفتر تبلیغات هم مسنجری هوشمندی برای پاسخگویی آنلاین در چهار گروه مشاوره و تربیت، اخلاق، اعتقادات و احکام فعال است.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان با اشاره به بخش ویژه این مرکز در اصفهان تأکید کرد: پاسخگویی چهره به چهره در دو ایستگاه مدرسه امام صادق در خیابان چهارباغ و آستان مقدس حضرت زینب بن موسی کاظم (س) ایجاد شده که مردم به صورت حضوری مراجعه کرده و پاسخ سؤالات دینی و تربیتی خود را از کارشناسان این مرکز دریافت می‌کنند.

علیجانی به برگزیده شدن کارشناسان این مرکز در نخستین جشنواره آثار پژوهشی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اشاره کرد و گفت: دو نفر از کارشناسان نمایندگی اصفهان این مرکز حجت‌الاسلام حق‌شناس و حجت‌الاسلام شهباز به سبب تعدد کتاب و آثار پژوهشی برگزیده شدند و از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

وی به حضور 30 کارشناس در نمایندگی اصفهان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز مخاطبان خواهر، در نمایندگی اصفهان به صورت ویژه پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان هم راه‌اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شده است، البته این کارشناسان تنها مختص اصفهان نیستند و ممکن در سرور مرکزی جوابگوی سؤالات دیگر استان‌ها نیز باشند.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان اذعان کرد: درصد هستیم با فراوری سؤالات مخاطبان و سؤالات پربسامد و بر اساس مسأله محوری، کتابی با عنوان پرسمان قرآن کریم را به چاپ برسانیم.

علیجانی پرتکرارترین سؤالات مخاطبان این مرکز ملی را در حوزه مشاوره دانست و گفت: مباحث و مشکلات خانوادگی در رتبه اول پرتراکم‌ترین سؤالات قرار می‌گیرند و اخلاق و تربیت، احکام و اعتقادات در رتبه‌های بعدی جای دارند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تماس با این مرکز رایگان بود، یادآور شد: اکنون به سبب واگذاری مخابرات به بخش خصوصی تماس با این مرکز هزینه دارد که البته به صورت حداقلی و داخل استانی محاسبه می‌شود.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان خاطر نشان کرد: در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت، کارشناسان این مرکز در قالب گروه‌های تبلیغی در نمایشگاه حضور دارند و به سؤالات و شبهات بازدیدکنندگان پاسخ خواهند داد.

علیجانی ادامه داد: از آنجا که سیاست این مرکز اورژانسی تعریف شده است زمان پاسخگویی به سؤالات بین 10 تا 20 دقیقه خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه در پایان تماس‌های تلفنی مراجعان با این مرکز یک نظرسنجی هم از نحوه پاسخگویی کارشناس ارائه می‌شود، اظهار کرد: میزان رضایت بسیار بالا بوده است به طوری که اکثر پرسشگران برای دفعات بعدی هم این مرکز را برای پاسخگویی انتخاب می‌کنند و با نخستین تماس اطلاعات آن‌ها ثبت شده و می‌توانند با ذکر کد کارشناس مورد نظر مجدداً به پاسخگوی قبلی خود مرتبط شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار