در هفته گذشته 66 تن گوشت به قطر صادر شد

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان به صادرات 66 تنی گوشت قرمز به قطر در هفته جاری اشاره کرد و گفت: در شرایطی که در کنار صادرات، عرضه گوشت در داخل کاهش یابد؛ می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار شود.

در هفته گذشته 66 تن گوشت به قطر صادر شد

رضا انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مردم برای تهیه گوشت قرمز به فروشگاه‌ها و مغازه‌های معتبر که دارای پروانه کسب هستند، مراجعه کنند.

وی در همین راستا افزود: این بیماری مربوط به دام هیچ خطری را برای مصرف‌کننده ندارد و تنها کسانی که به‌ طور مستقیم در پرورش و ذبح دام دخیل هستند را تحت تأثیر قرار می‌دهد که این افراد بیشتر چوپان‌ها و قصاب‌ها هستند.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان در رابطه با میزان فراگیر شدن این تب در بین دام‌ها گفت: به‌ طور میانگین از هر هزار گوسفند یک رأس درگیر این تب می‌شود که با کنترل‌هایی که صورت گرفته از شیوع هر چه بیشتر آن جلوگیری شده است.

انصاری تأکید کرد: گوشت قرمزی که در مغازه‌های دارای پروانه بهداشت و برچسب از اتحادیه هستند ناقل هیچ‌گونه بیماری نبوده و مردم هنگام تهیه گوشت به شناسه، تاریخ تولید و انقضا توجه داشته باشند.

وی در ادامه به قیمت هر کیلو گوشت قرمز اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر هر کیلو گوشت قرمز با دنبه به نرخ 38 هزار تومان در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها عرضه می‌شود و هر کیلو گوشت بدون دنبه به ارزش 41 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان به صادرات 66 تنی گوشت قرمز به قطر در هفته جاری اشاره کرد و اذعان داشت: تأثیر این میزان صادرات بر بازار داخل، بر روی عرضه و تقاضای گوشت تأثیر می‌گذارد و در شرایطی که عرضه گوشت در داخل کاهش یابد، می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار شود.

انصاری همچنین در ادامه به بارش‌های سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: به دنبال افزایش بارندگی‌ها تولید علوفه برای تغذیه دام افزایش‌ یافته و دامداران برای استفاده بیشتر دام‌های خود از این علوفه، ذبح کمتری انجام داده‌اند که این امر نیز بر قیمت گوشت قرمز تأثیرگذار است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان در پایان ضمن اشاره به کافی بودن ذخایر گوشت قرمز در استان اصفهان گفت: با تدابیری که اندیشیده شده و نظارت‌هایی که بر روی کشتار دام صورت گرفته است، مردم می‌توانند بدون هیچ نگرانی گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار