اتمام مرمت کاخ چهلستون تا پایان سال

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: مرمت كاخ چهلستون و ایوان ستون دار آن پس از 50 سال انجام شد و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

اتمام مرمت کاخ چهلستون تا پایان سال

ناصر طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، با بيان اينكه اولویت بندی مرمت بناهاي تاريخي استانی انجام مي شود، اظهار کرد: در شهر اصفهان سعی شده تا اولویت مرمت بناهاي تاريخي با مكان‌هايي باشد كه ثبت جهانی شده و از مقاصد مهم گردشگری بین المللی و داخلی هستند.

وی افزود: در حال حاضر در شهر اصفهان بناهایی مثل مسجد امام (ره)، عالی قاپو و چهل ستون بيش از ساير بناها نيازمند مرمت هستند و باغ تاریخی فین كاشان نیز در اولویت‌ مرمت است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، در خصوص مرمت گنبد مسجد امام (ره) گفت: بودجه و اعتبار کامل برای مرمت گنبد تامین شده است اما همچنان مرمت 9 تَرک از کل گنبد باقی مانده است و برای اتمام کامل مرمت گنبد دو سال دیگر زمان نیاز است.

طاهری در خصوص مرمت كاخ‌هاي چهل ستون و عالی قاپو گفت: مرمت كاخ چهلستون و ایوان ستون دار آن پس از 50 سال انجام شد و تا پایان سال به اتمام می‌رسد. امروز جزئیات اين بناي تاريخي در حال مرمت است و مرمت گران در حال مرمت تزئینات سازه چوبی و همچنین دو پوش سازه چوبی در هر دو عمارت چهلستون و عالی قاپو هستند.

وی ادامه داد: تلاش شده در مرمت آثار چوبی سیستم‌های اعلام و اطفا حریق به کار گرفته شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت راه آبه صفوی زیر مسجد امام (ره) افزود: لایروبی این آبراهه به پایان رسیده و متوجه شده‌ایم که این راه آبه به دو سوی غرب و شمال اصفهان کشیده می‌شود، اما به دلیل اینکه در برخی نقاط ارتفاع این آبراه به 30 سانتی متر می‌رسد امکان حرکت و کاوش وجود ندارد.

طاهری در خصوص کاخ هشت بهشت تصریح کرد: طی سه قرارداد مرمت این کاخ انجام خواهد گرفت و تکمیل سازه‌های چوبی طبقه دوم و استحکام بخشی بخش مرکزی و پشت بام را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وي اضافه کرد: آبراهه پیرامون کاخ احیا شده و اصلاحات حوض روبروی کاخ نیز بر اساس سوابق تاریخی در حال انجام است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار