کمبود اعتبارات و بودجه مشکل اصلی راه های شهرستان آران و بیدگل

مهندس محسن آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار روزنامه اصفهان امروز اظهار داشت در صورت تامین اعتبارات بزودی زمان بهره برداری از جاده کاشان به سفید شهر خواهد رسید .

کمبود اعتبارات و بودجه مشکل اصلی راه های شهرستان آران و بیدگل

مهندس محسن آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل در پاسخ به دو بانده کردن جاده کاشان به سفید شهر را به طول 9 کیلومتر و عرض 7.5 متر آسفالت در برنامه اجرایی داریم که مشکلات زیادی در این قسمت داشتیم از جمله مهم ترین آنها مشکل اعتبارات است که کل اعتباری که برای کاشان - سفید شهر مصوب گرفتیم 300 میلیون تومان بوده است که از این میزان 45 درصد تخصیص داشتیم که با ما با 135 میلیون تومان تخصیص داده شده این پروژه را بیش از 800 میلیون تومان کار انجام دادیم ، مشکل دوم ما بحث حریم راه آهن بود از کیلومتر 5 به سمت کاشان حریم راه آهن است در حریم راه آهن به هیچ عنوان در فاصله 32 متری اجازه روی هم گذاشتن یک خشت را هم نمیدهد که با رایزنی های دفتر نماینده مجلس و امام جمعه سفید شهر توانستیم مصوبه خوبی داشته باشیم و مجوز 5 کیلومتر در حریم راه آهن این جاده را بگیریم

در حال حاضر مشکل اساسی ما بحث اعتبارات است ما اگر بتوانیم 1 میلیارد تومان اختصاص بدهیم تمام کارهای زیر سازی و ابنیه و اتصالات و ... را کامل انجام می شود و میتوانیم به آسفالت آن بپردازیم که با کار خوبی که با اداره کل راه و شهرسازی و وزارتخانه انجام شد دوتا پل خیلی بزرگ مصوب کردیم یکی پل اتصال جاده بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل به سفید شهر و دهانه دوم پل نوش آباد . امیدواریم با محقق شدن اعتبارات و بودجه خوبی در بخش راه شهرستان تا 6 ماه آینده این طرح ها به بهره برداری برسد .

مهندس محسن آراسته در خصوص جاده ابوزید آباد به خبرنگار ما گفت :

جاده ابوزید اباد یکی از جاده های کشاورزی پر رفت و امد است که ما جزء جاده های فرعی درجه یک آن را دسته بندی می کنیم . طول کل این جاده حدود 45 کیلومتر است و ما توانستیم اعتبار خوبی را برای انتهای حسین آباد به کاغذی بطول 3 کیلومتر ایجاد کنیم که کامل به زیر آسفالت رساندیم و توانستیم یک متمم قرارداد برای سه راهی شهریاری به فخره بگیریم که حدود 2 کیلومتر می باشد . اگر اعتبارات به بخش راه شهرستان برسد من قول میدهم که تا اخر امسال تحولات عظیمی در حوزه راه و شهرسازی آران و بیدگل داشته باشیم و شاهد افتتاح جاده بخش مرکزی به سفید شهر ، سفید شهر به کاشان ، کنار گذر شهرستان و جاده حسین آباد به کاغذی و شهریاری به فخره باشیم .

در خصوص ابتدای جاده ابوزیداباد یک تفاهم نامه ای هم با شهردار کاشان انجام شد که از محل ورودی ابتدای پل ابوزیدآباد به طول 11 کیلومتر تا محل چاله زباله دو بانده شدن جاده انجام شود بشرط انکه ما ازادسازی های آن انجام شده است و به سمت دشت انقلاب و پل ابوزید اباد می اید .

شهرسازی آران و بیدگل در رابطه با بافتهای فرسوده منطقه چه برنامه ای دارد؟

ما دو تا محور در اران و بیدگل تعریف کردیم . یکی محور تاریخی بنی طبا و دربند که 200 میلیون تومان برای هر کدام اعتبار گرفتیم و یک خانه قدیمی که در حوزه عمران و بهسازی توانستیم 135 میلیون تومان برای آن اعتبار بگیریم که مجموعا 535 میلیون تومان اعتبار گرفتیم و بعد از شهرستان نائین توانستیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم . یکی از مشکلاتی که ما داریم منطقه یحیی آباد است که در نظر داریم حالا یا به شکل یک شهرک جدا و یا به طریقی دیگر و امکانات را در اختیار اهالی منطقه قرار دهیم و مشکلاتشان را رفع کنیم .

در رابطه با مسکن مهر اران و بیدگل اشرافی دارید؟

بحث مسکن مهر اران و بیدگل پروسه پیچده ای بوده در شهرستان کاشان 4544 واحد تحویل مردم دادیم که بنده بعنوان ناظر بودم و همچنین مشکلاتی را نداشتیم در اینجا متاسفانه شرکتی شروع به کار کرد و اتحادیه ضعیفی تشکیل شد که 403 واحد کار انجام شد و تحویل مردم شد اما یک بخش از این مسکن بدهی هایی را به پیمانکارهای مربوطه دارد و ما تنها کاری که توانستیم انجام بدهیم جریان بدهکاری را وجهه قانونی به آن بدهیم .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار