امضای تفاهم‌نامه افزایش کارایی موتورخانه‌ها در اصفهان

تفاهم ‏نامه همکاری اجرای طرح ملی افزایش کارآیی موتورخانه‏ ها میان شرکت بهینه سازی سوخت کشور و برخی از شرکت های خدماتی استان اصفهان امضا شد که با اجرای این طرح میزان قابل توجهی از مصرف گاز طبیعی کاهش خواهد یافت.

امضای تفاهم‌نامه افزایش کارایی موتورخانه‌ها در اصفهان


به گزارش خبرگزاری ایمنا، تفاهم‌نامه همکاری اجرای طرح ملی افزایش کارآیی موتورخانه‌ ها با هدف ممیزی انرژی ساختمان ها و اجرای طرح افزایش کارایی در موتورخانه ساختمان های اداری و عمومی و خدماتی و سایر همچنین مسکونی مورد تقاضای مستقر در استان اصفهان میان استانداری اصفهان و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان های مرتبط استان اصفهان از جمله شرکت گاز امضا شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در خصوص این تفاهم نامه بیان داشت: این تفاهم‌نامه با هدف ممیزی انرژی ساختمان ها و اجرای طرح افزایش کارایی در موتورخانه های ساختمان های اداری، عمومی، خدماتی و همچنین مسکونی مورد تقاضای مستقر در استان اصفهان به امضای علی وکیلی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، حجت ا... غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علی عموشاهی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان و شرکت گاز استان اصفهان رسید.

سید مصطفی علوی افزود: تفاهم نامه مورد نظر در ذیل فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۳۹۶ به عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" و در راستای پروژه بیع متقابل افزایش کارایی ۳۰ هزار موتورخانه و سامانه گرمایشی ساختمان های کشور از برنامه های وزارت نفت در چارچوب مصوبه شورای اقتصاد بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ و آئین نامه اجرائی آن به منظور همکاری در اجرای راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در سیستم های گرمایشی موتورخانه هادر بخش های مختلف تنظیم شده است.

وی با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه و تاثیر شرکت گاز استان اصفهان در بهینه سازی سوخت کشور، گفت: این شرکت با توزیع سالانه ۲۰ میلیارد مترمکعب سوخت پاک در کاهش حجم آلاینده های زیست محیطی سهم بسزایی دارد اما این حجم مصرف قطعاً بهینه نیست و امیدواریم در سایر بخش های مصرفی نیز شاهد اجرای برنامه های مشابهی باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ملی افزایش کارآیی موتورخانه‌ ها میزان قابل توجهی از مصرف گاز طبیعی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی این تفاهم نامه کاهش آلاینده های زیست محیطی ناشی از کاهش مصرف گاز در ساختمان های اداری و مسکونی است، بیان داشت: این شرکت در راستای توسعه فرهنگ صرفه جویی، مصرف بهینه و رعایت نکات ایمنی برنامه های مختلفی را اجرایی کرده و در راین راستا طی چند سال اخیر موفق عمل کرده است.

علوی گفت: اجرای مفاد این تفاهم نامه صرفاً در قالب انعقاد قراردادهای آتی بصورت مجزا بین طرفین و بر اساس مقررات و ضوابط حاکم بر شرکت ملی نفت ایران صورت خواهد پذیرفت و میزان مشارکت مالی و غیرمالی وظایف و تعهدات هریک از طرفین به تفکیک مشخص خواهد شد.

به گفته وی، این تفاهم نامه در ۱۷ خرداد ماه جاری به امضا رسید و از تاریخ امضاء به مدت ۲ سال دارای اعتبار است که در صورت نیاز تمدید خواهد شد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار