وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموز تنبل ضعف نظام آموزشی است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رشد ورزش قهرمانی در کشور نیازمند توجه به ورزش مدارس است, گفت: معتقدیم دانش‌آموز تنبل در مدارس نداریم.

وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموز تنبل ضعف نظام آموزشی است


به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از تسنیم، فخرالدین دانش آشتیانی در نشست ستاد عالی تشکیلاتی مدیریت استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان کشور، اظهار کرد: سند تحول محور برنامه‌های آموزش و پرورش است که به استعدادیابی توجه دارد و باید و برنامه ریزی‌های آموزشی به استعد ادیابی بپردازیم و این نیازمند تغییر شیوه‌ها و محتوای آموزش است.

وی افزود: باید استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کنیم و معتقدیم دانش آموز تنبل نداریم و این ضعف نظام آموزشی است که نتوانسته استعداد دانش آموزان را شناسایی و شکوفا کند و اگر فردی در ریاضی استعداد دارد، دانش آموز دیگری در هنر و ورزش استعداد دارد آیا آن را شکوفا کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: می‌توانیم هر دانش‌آموز را در مسیر استعداد و توانایی‌ها رشد دهیم و علت عدم موفقیت‌ها به این خاطر است که بچه‌ها در مسیر استعدادهای خود رشد نکرده‌اند .

دانش آشتیانی با اشاره به ضرورت مسئله سلامت دانش‌آموزان و تاثیر آن بر رشد کیفیت آموزش عنوان کرد: یکی از محورهای سلامت بحث تربیت بدنی است اگر در محیط مدرسه به تربیت بدنی توجه داشته باشیم در کیفیت ارتقای آموزشی و تربیتی تاثیر بالایی دارد .

وی ادامه داد: در مقطع دبستان باید به درس تربیت بدنی مساوی یا حتی بالاتر از دروس دیگر توجه داشته باشیم و چند برنامه برای این موضوع داریم که از جمله آن می‌توان به افرایش ساعات درس تربیت بدنی و استفاده از مربیان متخصص برای درس تربیت بدنی در مدارس اشاره کرد .

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد : بنده والیبال را در دوران مدرسه از مربی تربیت بدنی فراگرفتم و آن را در دانشگاه نیز دنبال کردم و باعث شد جزو تیم والیبال دانشگاه باشم و هم اکنون هم والیبال بازی می‌کنم و این نشان دهنده این است براس طی مسیر سلامت باید به بحث تربیت بدنی توجه بیشتری داشت تا حداقل به یک ورزش علاقمند باشند .

دانش آشتیانی با اشاره به امکانات ورزشی و ضرورت سرمایه گذاری بیشتر افزود : تابستان فرصت خوبی برای برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی است و باید در مدارس به ورزش همگانی تاکید داشته باشیم .

وی ادامه داد: رشد ورزش قهرمانی نیازمند سرمایه گذاری در ورزش مدارس است و مدرسه باید محور قرار بگیرد و با این شیوه می‌توانیم موفقیت‌های بزرگی داشته باشیم .

وی بیان کرد: در بودجه سال ۹۶ معادل ۱۱۵ میلیارد تومانی اعتبار دارد و ۱۵۳ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به بحث تربیت بدنی اختصاص می‌یابد که ۹۰ میلیارد تومان آن اعتبارات استانی است .



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار