نصب و راه اندازی سیستم توزین متحرک در ناحیه نوردسرد فولاد مبارکه

برای نخستین بار در کشور، سیستم توزین متحرک که هیچ گونه مشابه خارجی ندارد، به دست متخصصان داخلی در خط شستشوی الکترولیتی ناحیه نوردسرد فولاد مبارکه طراحی، نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

نصب و راه اندازی سیستم توزین متحرک در ناحیه نوردسرد فولاد مبارکه


به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از فولاد مبارکه، کارشناس اتوماسیون خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی نورد سرد در خصوص چرایی نیاز به این سیستم، افزود: با توجه به عدم وجود سیستم توزین مناسب در خط شستشوی الکترولیتی، محاسبه دقیق بازده وزنی این خط امکان پذیر نبود و محاسبات خطوط پایین دست نیز با مشکلاتی همراه بود، بدین منظور نصب یک باسکول برای اندازه گیری وزن کلاف های خروجی خط شستشوی الکترولیتی ضروری بود، که این امر به علت تراکم بالای تجهیزات و نامناسب بودن وضعیت فیزیکی آنها، امکان نصب باسکول عملا فراهم نبود.

ابراهیم نجفی ادامه داد: از سویی به علت محدود بودن زمان کارکرد جرثقیل های سقفی عملیات اندازه گیری وزن باید در حین فرایند و توسط یکی از تجهیزات انجام می شد.

وی با بیان اینکه در سنوات اخیر برای اجرای این پروژه حتی شرکت های خارجی نیز موفق به ارائه طرح مناسبی نشده بودند، تصریح کرد: به همین منظور با بررسی های دقیق و مستمر تیم کارشناسی واحد و با همکاری شرکت توزین سپاهان، سیستمی طراحی شد که به وسیله آن امکان اندازه گیری وزن کلاف بر روی تجهیز کلاف برگردان خط میسر شود.

این کارشناس اتوماسیون خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی نورد سرد فولاد مبارکه درخصوص عملکرد این سیستم، یادآوری کرد: سیستم توزین متحرک در خط شستشوی الکترولیتی با بهره گیری از یک مکانیزم حرکتی، هنگام برگشت کلاف به سمت خروجی خط، ۴ سانتیمتر بر روی فک خارجی تیلتر حرکت کرده و کلاف را از فک داخلی تجهیز جدا می کند و به این ترتیب امکان اندازه گیری وزن میسر می شود. پس از آن مقادیر اندازه گیری شده به طور خودکار وارد سیستم اطلاعاتی شرکت می شود و در محاسبات بازده وزنی خط مورداستفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مزایای این سیستم، گفت: با به کارگیری تکنولوژی به کار رفته در ساخت سیستم یاد شده، علاوه بر حرکت افقی بخشی از استراکچر، امکان قرار گرفتن کل ساختار باسکول در حالت عمودی جهت برگردان کلاف بعدی نیز وجود دارد؛ همچنین دقت توزین این تجهیز ۰.۵ درصد (۱۰ کیلوگرم در حداکثر رنج ۲۰ تن) بوده و تا ۴۰۰ درصد ظرفیت، تحمل ضربه را دارا است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار