موتورسیکلت‌هایی که میدان امام(ره) اصفهان را به پارکینگ بدل کردند

در بخش مسقف مجوعه تاریخی میدان امام(ره) اصفهان شاهد پارک تعداد زیادی موتورسیکلت در جلوی درب مغازه‌ها هستیم که این موضوع زیبنده مجموعه جهانی میدان امام(ره) نیست.

موتورسیکلت‌هایی که میدان امام(ره) اصفهان را به پارکینگ بدل کردند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، وقتی در مجموعه تاریخی میدان امام (ره) قدم می‌گذارید دیگر مانند گذشته خبری از سروصدای ماشین‌ها و آلودگی‌های ناشی از حجم تردد آنها در میدان مشاهده نمی‌شود اما ورود موتورسواران به میدان از آرامش حاکم بر این فضا کاسته است.
در بخش مسقف بازار به‌ویژه در ضلع شمالی میدان، جلوی بسیاری از مغازه‌ها شاهد پارک موتورسیکلت‌های بسیاری هستیم که به گفته کسبه به دلیل نبود پارکینگ امن و سهولت در رفت و آمد، مغازه‌داران موتورسیکلت خود را کنار مغازه خود پارک می‌کنند که این موضوع زیبنده مجموعه جهانی میدان امام(ره) نیست.
یکی از مغازه‌داران بازار کفاشان درباره علت این موضوع به خبرنگار تسنیم می‌گوید که در پارکینگ‌های اطراف میدان، فضا برای نگهداری موتورسیکلت وجود ندارد و به دلیل نبود نگهبان روزانه شاهد به سرقت رفتن تعدادی از موتورسیکلت‌ها هستیم به همین دلیل ترجیح می‌دهیم که موتورها در کنار مغازه‌ها پارک شود.
نصر دیگر مغازه‌دار بازار نیز می‌گوید: در ساعات ابتدایی صبح تعداد موتورسیکلت‌ها در بازار بسیار زیاد است و بیشتر کسبه از این وسیله برای حمل و جابه‌جایی کالاهای خود استفاده می‌کنند و به دلیل نبود پارکینگ در نزدیکی بازار، موتورهای خود را جلوی مغازه‌ها پارک می‌کنند.
وی افزود: به دلیل مسقف بودن فضای بازار تردد موتورسواران در بازار سروصدا و آلودگی زیادی را ایجاد می‌کند و برخی از کسبه از این موضوع ناراحت هستند اما مرجعی برای پیگیری نیست.
در راه خروج از میدان از ضلع غربی از نگهبان ورودی میدان نیز که در حال ممانعت از ورود موتورسواران به داخل میدان بود، دلیل ازدیاد موتور در بازار را جویا شدیم که وی به خبرنگار تسنیم گفت: من در این بخش از میدان اجازه ورود موتور را به داخل میدان نمی‌دهم اما همان‌طور که می‌دانید از بخش‌های مختلف راه‌های ورود به میدان وجود دارد و اکثر موتورسیکلت‌ها از بخش شمالی و شرقی وارد بازار می‌شوند.
وی با بیان اینکه ما تنها موتورسواران بانک ملی و اداره دارایی را به داخل میدان راه می‌دهیم، گفت: در غیر این صورت اگر موتورسواری از ورودی میدان امام از سمت خیابان سعدی وارد میدان شود و مشکلاتی را نظیر تصادف به وجود آورد، مسئولیت آن با نگهبان این بخش است.
اما این موضوع را با مدیر پایگاه میراث جهانی میدان تاریخی امام(ره) مطرح کردیم که فریبا خطابخش این اقدام موتورسواران را غیرقانونی دانست و پیگیری این موضوع را وظیفه شهرداری قلمداد کرد که باید کنترل لازم را در ورودی‌های مختلف داشته باشد.
سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان نیز در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: ما همکاری خوبی با همکاران خود در بخش کلانتری بازار داریم که از ورود موتورسواران به داخل بازار جلوگیری شود اما بازار وسیع بوده و راه‌های دسترسی به آن زیاد است.
وی با بیان اینکه روزانه در پارکینگ بازار هندوها موتورسیکلت‌های زیادی پارک می‌شود که اگر این فضا فراهم نبود تعداد موتورهایی که وارد میدان می‌شد، بسیار بیش از این بود، اضافه کرد: ما قبل از ورودی غربی و شرق میدان مکان‌هایی را برای پاک موتورسیکلت‌ها فراهم کردیم.
رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها به میدان و مجموعه بازار جز اولویت‌های ما بود و تلاش می‌شود از این موضوع جلوگیری شود.
به گزارش تسنیم، مجموعه میدان امام(ره) یک پایگاه جهانی بوده و حریم آن در سال گذشته توسط میراث فرهنگی مشخص شده که انتظار می‌رود این مجموعه با حفظ اصالت، استانداردهای جهانی در همه ابعاد در آن رعایت شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار