همایش بزرگ «آیینه داران قدر»، قدری برای محرومان شهر

همایش بزرگ آیینه داران قدر روز 25 خردادماه از سوی انجمن امداد دانشجویی مردمی ایما در اصفهان برگزار می شود.

همایش بزرگ «آیینه داران قدر»، قدری برای محرومان شهر


مسئول برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: همایش بزرگ آیینه داران قدر در هشتمین سال برگزاری خود در جهت هدف اصلی اش که اطعام محرومین و مستمندان است، به شناسایی خانواده‌های محروم در شهر پرداخته و ارزاق مورد نیاز برای یک ماهشان را در اختیار آنها قرار می دهد.

نوید دفاعی ادامه داد: آیا می‌توانیم از روزه و افطارمان لذت ببریم وقتی می‌دانیم که حتی یک نفر محروم در شهرمان گرسنه می‌خوابد؟ ما که برای دغدغه‌ای مشترک در ایما گرد آمده بودیم، دست در دست هم گذاشتیم و یک «نه» بزرگ به این سؤال گفتیم. گفتیم که آرام نمی‌گیریم تا آن زمان که ندانیم همسایگانمان آرام گرفته‌اند. و این بود که همت کردیم و با همیاری و همدلی یکدیگر طرحی را در رمضان آغاز کردیم به نام «آینه‌داران قدر».

وی افزود: ولی به این بسنده نکردیم. در شب قدر در همایشی گرد آمدیم و سوگند خوردیم که هرگز و هرگز برادران و خواهران محروم خود را فراموش نکنیم. آن‌ها را در سختی‌های زندگی‌شان تنها نگذاریم و تا جان در بدن داریم، از تلاش برای شیرین‌تر کردن زندگی آن‌ها فروگذار نکنیم.

وی با اشاره به اینکه این همایش امسال هشتمین دوره خود را برگزار می کند اظهار داشت: مانند سال‌های گذشته بر آنیم تا با هرچه بهتر برگزار کردن رسم پسندیده‌ای چون‌ رسیدگی به محرومان و ‌همدردی با آن‌ها، قدری از درد آن‌ها بکاهیم و بذر امید را در دلشان بکاریم.


وی خاطرنشان کرد: آیینه داران قدر، یعنی هر کس به اندازه خودش کاری کند تا محرومیت محدود شود. این شب فرصتی است تا گوشه‌ای از سیاهی و تباهی فقر را با چشمان خود ببینیم و قدمی برداریم برای نجات همنوع‌هایمان از فقر فرهنگی، ناآگاهی و فقر مادی.

مسئول برگزاری این همایش همچنین درباره اهداف طرح آیینه داران قدر عنوان کرد: ترویج سیره عملی حضرت علی (ع) به عنوان الگوی رسیدگی به محرومان شهر، معرفی مشکلات و معضلات مناطق محروم، یادآوری کمبودها و کم کاریهای موجود در مناطق محروم، یادآوری مسئولیتهای اجتماعی و دلجویی از محرومان شهر و رواج فرهنگ همنوع دوستی از اهداف اجرای این طرح است.

گفتنی است؛ طرح بزرگ آیینه داران قدر ۲۵ خرداد ۹۶ مصادف با شب 21 ماه مبارک رمضان(شب قدر) در مجتمع فرهنگی فرشچیان برگزار می شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار