زمان انتظار در جایگاه های سوخت به صفر رسیده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه جایگاه های کوچک سوخت اولین بار در اصفهان اجرایی شد، گفت: زمان پیدا کردن جایگاه سوخت و انتظار برای سوخت گیری با اجرای این طرح به صفر رسیده است.

زمان انتظار در جایگاه های سوخت به صفر رسیده است


علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جایگاه های کوچک سوخت یکی از ابتکاراتی بود که شهرداری اصفهان برای اولین بار در کشور از دوسال پیش این مهم را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای اولیه ۱۵۰ نقطه در شهر برای احداث این جایگاه ها پیش بینی شد که از بین آن ها با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی، کاربری های شهری و مسائل ترافیکی و الزامات لازم در حوزه شهرسازی، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ایمنی و آتش نشانی، ۵۰ نقطه در سراسر شهر برای این منظور مصوب شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد: در فاز اول اجرایی جایگاه های کوچک سوخت، ۱۷ مورد آنها احداث شد و قرار ما بر این است که تعداد این جایگاه ها را به ۵۰ عدد افزایش دهیم.

وی با اشاره بر اینکه احداث این جایگاه ها تأثیرات مثبتی را در شهر داشته است، گفت: پیش از این هر شهروند اصفهانی ۱۰ دقیقه برای پیدا کردن و انتظار در جایگاه سوخت می گذراند که این زمان، هم اکنون به صفر رسیده است.

وی اضافه کرد: فازدوم این جایگاه های سوخت پس از هماهنگی با مراجع ذی ربط از جمله استانداری اجرایی می شود تا شهروندان دیگر دغدغه ای برای سوخت گیری در اصفهان را نداشته باشند البته ممکن است در برخی از جایگاه ها با مشکلات ترافیکی روبرو باشیم که با اصلاح هندسی معابر این مسأله نیز برطرف خواهد شد.

صلواتی خاطر نشان کرد: پس اجرا شدن این طرح در اصفهان، شهرهای مختلف از جمله تهران، قم و شهرهای دیگر از اصفهان الهام گرفته و این تجربه آرام آرام در کل کشور در حال انجام است؛ وزارت نفت نیز از این طرح استقبال کرده و آن را عملی جسورانه خوانده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار