پردیس هنر آبشار و ایجاد پویایی و نشاط در شهر

احداث پردیس های فرهنگی هنری یکی از سیاست های مدیریت شهری در چند سال اخیر بوده است که به منظور ایجاد پویایی و نشاط در شهر و شهروندان در پیش گرفته شده است.

پردیس هنر آبشار و ایجاد پویایی و نشاط در شهر


به گزارش ایمنا، هدف از احداث پردیس های فرهنگی آن است که تمامی خدمات رفاهی تفریحی مورد نیاز شهروندان پیش بینی شود. به خصوص اینکه احداث این مجموعه ها با رویکرد خانواده محور هم دیده شده است تا تمامی اعضای خانواده لذت بودن در کنار یکدیگر و تفریح به صورت خانوادگی را تجربه کنند.

در همین راستا بود که از ۲ سال گذشته موضوع احداث پردیس های خانواده محور و پردیس های فرهنگی هنری از سوی مدیریت شهری مطرح شد. احداث سه پردیس خانواده محور و ۲ پردیس فرهنگی هنری از اولین گام ها برای تحقق این هدف بود. در حال حاضر احداث اولین پردیس خانواده محور در منطقه ۱۲ در دست اجراست. از طرفی به گفته معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در سال جاری دو مجموعه پردیس فرهنگی تفریحی با نام های پردیس شرق و پردیس هنر آبشار در مناطق ۶ و ۴ نیز احداث می شود.

پردیس هنر آبشار به واسطه نوع خاص طراحی و کارکردی که برای آن در حاشیه زاینده رود پیش بینی شده است، از اهمیت خاصی برخوردار است.

ایرج مظفر با اشاره به احداث پردیس هنر آبشار در محل قبلی شهربازی آبشار می گوید: عملیات اجرایی پردیس هنر آبشار به عنوان یکی از زیباترین بوستان های حاشیه زاینده رود در دست اجراست و فاز اول پردیس هنر آبشار بیش از ۵۵ درصد پیشرفت داشته و در نیمه اول سال جاری تکمیل می شود.

وی خاطرنشان می کند که عملیات احداث فاز دوم این پروژه نیز خرداد ماه سال جاری اجرایی می شود.

تملک پردیس هنر آبشار سال گذشته انجام شد و برای عملیات اجرایی آن با مساحت ۷۰هزار متر مربع، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از منابع و اعتبارات منطقه ۶ پیش بینی شده است.

از جمله دلایلی که باعث شد مدیریت شهری اقدام به ساخت این پردیس در این منطقه کرد این بود که با احداث شهر رویاها حضور شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت خود در شهر بازی آبشار کم رنگ شد و در نتیجه شهرداری تصمیم گرفت در این مکان یک پردیس هنر احداث کند.

به گفته معاون عمران شهرداری اصفهان در این مکان طراحی ویژه ای همچون فرش گل، برج آبنما، تراس ها و باغچه های گل و...پیش بینی شده است و علاوه بر آن یک نماد آبشار در ورودی خیابان آبشار احداث می شود.

این مقام مسئول شهری با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه، پردیس هنر به ادامه بوستان آبشار متصل و این بوستان نیز احیا می شود، تاکید می کند که پردیس هنر آبشار یکی از زیباترین بوستان های حاشیه زاینده رود خواهد شد.

درهمین رابطه مدیر طرح پردیس هنر آبشار با اشاره به اینکه عملیات احداث پردیس هنر آبشار در چند فاز احداث می شود، می گوید: کاربری هایی شامل گلخانه و پارک سرپوشیده شبیه باغ گلها و همچنین کاربری های فرهنگی شامل موزه احجام، پارک بازی کودکان با روحیه مینیاتور و سالن آمفی تئاتر با گنجایش سه هزار نفری که به طرف رودخانه و پشت به آفتاب باشد برای مجموعه در نظر گرفته شده است.

عبدالرسول دادآفرید تاکید می کند که عملیات های عمرانی این پروژه به جد در دست اجراست تا در تاریخ مقرر شده بوستان پردیس هنر آبشار تکمیل و در اختیار شهروندان قرار بگیرد. ایجاد زمینه های لازم برای توسعه مشارکت شهروندان در فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری و تلاش در جهت افزایش سهم مصرف خدمات و کالاهای فرهنگی در سبد خانوار از یک سو و ایجاد زمینه و فضای مناسب برای حضور شهروندان و خانواده‌ها به‌ویژه جوانان در مراکز و برنامه‌های فرهنگی و فراهم‌سازی محیط مساعد برای رشد و تعالی فرهنگی آنان از جمله اهدافی است که می توان برای مجموعه های فرهنگی هنری متصور شد.

از دیدگاه برنامه ریزی شهری ایجاد چشم اندازهای زیبا در فضاهای عمومی شهر نقش بسزایی در سلامت روحی روانی و نشاط عمومی شهروندان دارد. با ایجاد جامعه ای با نشاط، فضای شهری به محلی امن برای گسترش ارتباطات سالم اجتماعی با تعلق خاطر افراد به شهر و محل زندگی و بالا بردن ضریب امنیت روانی جامعه تبدیل شود. از این رو احداث پردیس های فرهنگی هنری مثل پردیس هنر آبشار را می توان در این چارچوب درک کرد و انتظار می رود با بهره برداری از این مجموعه ها شاهد سرزندگی بیشتر شهر و شهروندان باشیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار