نظارت جدی میراث فرهنگی بر احداث موزه بزرگ اصفهان در ریسباف

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه تمام بخش‌های کارخانه ریسباف ثبت میراثی شده است، گفت: تمام تغییرات در طول احداث موزه بزرگ اصفهان در ریسباف زیر نظر میراث فرهنگی انجام می‌شود.

نظارت جدی میراث فرهنگی بر احداث موزه بزرگ اصفهان در ریسباف

ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون آخرین وضعیت احداث موزه بزرگ اصفهان در محل کارخانه ریسباف اظهار داشت: کارخانه ریسباف بعد از تعیین مالکیت آن به دست دولت رسید و اکنون اداره راه و شهرسازی مالک این کارخانه است و تصمیمات برای این واگذاری به شرط تبدیل به موزه بزرگ اصفهان گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس کمیسیون ماده 5، احداث موزه بزرگ اصفهان در این مکان مصوب شده، افزود: از زمانی که دولت مالک این کارخانه شده، میراث فرهنگی نیز از نظر سیاسی و پشتیبانی‌های اداری و قضایی همواره بر تبدیل این مکان به موزه پشتیبانی‌ها لازم را انجام داده است.
معاون میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: بسیاری از موزه‌های بزرگ دنیا صرفا فضای موزه‌ای نیستند بلکه خدمات جنبی نظیر گالری و کافی‌شاپ و حتی کاربری تجاری را نیز در خود جای داده‌اند و فضایی متنوع را برای بازدیدکننده از موزه ایجاد کرده‌اند.
وی با بیان اینکه میزان مداخله سرمایه‌گذار در بنای ریسباف باید زیر نظر میراث فرهنگی مشخص شود، افزود: ما مخالف تعریف خدمات جنبی در موزه بزرگ اصفهان نیستیم به شرطی که با استانداردهای جهانی منافات نداشته باشد.
طاهری در پاسخ به این سؤال که میراث فرهنگی تا چه اندازه‌ای بر تغییر کاربری و روند تبدیل کارخانه ریسباف به موزه نظارت دارد گفت: کارخانه ریسباف یک بنای ثبتی است و تمام اجزا، دیوارهای داخلی و خارجی و سردر کارخانه جز اجرای ثبتی و میراثی هستند و اگر تغییرات بر اساس استانداردهای جهانی میراث فرهنگی انجام شود، ما مانع نمی‌شویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار