حامدیان: کابینه دوازدهم باید جوان باشد

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان گفت: یکی از مواردی که باید در انتخاب کابینه دقت شود جوان‌تر شدن کابینه است چراکه کابینه فعلی تقریباً پیر و خسته هستند و به همین دلیل باید از وزرای جوان‌تر در کابینه استفاده شود چراکه یک وزیر علاوه بر کارآمدی نیاز به شرایط جسمانی مناسب هم دارد.

حامدیان: کابینه دوازدهم باید جوان باشد


رسول حامدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در خصوص معیارهایی که رییس جمهور در انتخاب وزرای کابینه خود باید در نظر بگیرد، اظهار کرد: کسانی باید به‌عنوان وزیر انتخاب شوند که در وهله اول به مبانی نظام اعتقاد کامل داشته باشند و خط قرمزهای نظام را رعایت کنند.

وی افزود: مبحث بعدی که باید در انتخاب وزرا مدنظر قرار گیرد کارآمد بودن آنان است چراکه وزرای فعلی به اذعان خود دولتی‌ها کارآمدی لازم را نداشتند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب کابینه دقت شود جوان‌تر شدن کابینه است چراکه کابینه فعلی تقریباً پیر و خسته هستند و به همین دلیل باید از وزرای جوان‌تر در کابینه استفاده شود چراکه یک وزیر علاوه بر کارآمدی نیاز به شرایط جسمانی مناسب هم دارد.

حامدیان گفت: افرادی که هم‌اکنون وزیر دولت یازدهم هستند میانگین سنی‌شان بالای 60 سال است که برای کار اجرایی این سن مناسب نیست. اگر شما بخواهید از این افراد مسن در امر مشاوره استفاده کنید خوب است چراکه تجربه بالایی دارند، اما کار اجرایی نیاز به انرژی جسمی هم دارد. اکثر وزرای فعلی آن انرژی لازم را ندارند.

وی در خصوص استفاده از وزیر زن در کابینه دوازدهم، اظهار کرد: جنسیت ملاک نیست کارآمدی ملاک است. همان ضوابطی که بیان کردم مهم است، بنابراین اگر زنی پیدا شود که این معیارهای لازم را داشته باشد و کارآمد نیز باشد منعی برای وزیر شدنش وجود ندارد.
دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان، خاطرنشان کرد: همین‌که یک یا دو زن در کابینه باشد کافی است کما اینکه هم‌اکنون نیز در دولت زنانی هستند که پست‌های بالایی دارند. مهم کارآمدی افراد است. سهمیه‌بندی را بنده قبول ندارم.

کد خبرنگار: 13040

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار