راه‌اندازی مدرسه ادبیات در اصفهان

رییس مرکز آفرینش‌های ادبی قلسمتان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از راه‌اندازی مدرسه ادبیات برای شناخت استعدادهای کودکان و نوجوانان خبر داد.

راه‌اندازی مدرسه ادبیات در اصفهان

الهه رضایی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان با اشاره به فعالیت این مرکز و شناسایی و کشف استعدادهای علاقه‌مندان به ادبیات و همچنین شبکه‌‌سازی بین هنرمندان، اظهار کرد: مدرسه ادبیات بهترین گزینه برای شناخت استعدادهای کودکان و نوجوانان است. دختران و پسران در رده سنی 10 تا 16 سال علاقه‌مند به ادبیات تا پایان خرداد فرصت دارند تا در این مدرسه ثبت‌نام کنند.
وی با اشاره به راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی ویژه پسران در سال جاری، گفت: افراد علاقه‌‌مند به شعر، نویسندگی و داستان می‌توانند در برنامه ویژه پسران و در روزهای جداگانه در این کلاس‌ها شرکت کنند.
مدرسه ادبیات و دو گروه سنی متفاوت
رضایی با بیان اینکه کلاس‌های این مدرسه شامل گروه یک (13 تا 16 سال) و گروه دو (10 تا 12 سال) است، تصریح کرد: این کلاس‌ها شامل نمایش و تحلیل فیلم، ادبیات کهن، کندوکاو فکری، داستان نویسی و برنامه‌های تفریحی است. برای گروه یک روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت 9 تا 12:30 و برای گروه دو روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 9 تا 12:30 برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های ویژه نوجوانان در تابستان سال جاری، اظهار کرد: این کلاس‌ها شامل کارگاه داستان‌نویسی نوجوانان چهارم تا ششم (دختران)، کارگاه داستان‌نویسی نوجوانان هفتم تا دهم، کارگاه داستان‌نویسی پیشرفته با مربیگری خانم لندی و اسماعیلی در روزهای چهارشنبه از ساعت 16:30 تا 18 برگزار خواهد شد.
رییس مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به کلاس‌های ویژه پسران، خاطرنشان کرد: این کلاس‌‌ها شامل کارگاه نمایش و تحلیل فیلم شنبه‌ها ساعت 11:30 تا 13 با حضور استاد باهنر، کارگاه داستان‌نویسی نوجوان شنبه‌ها ساعت 10 تا 11:30 و کارگاه شعر نوجوان سه‌شنبه‌ها ساعت 18 تا 19:30 با حضور استاد ناصحی است.
"آن‌گاه داستان" و برگزاری کارگاه در روزهای چهارشنبه
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های ویژه " آن‌گاه داستان" در روزهای چهارشنبه از ساعت 18 تا 20 ویژه عموم نوجوانان، گفت: حضور در این برنامه رایگان بوده و افراد علاقه‌مند می‌‌توانند از حضور اساتید مجرب داستان‌نویسی در این برنامه استفاده کنند.
رضایی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های ویژه بزرگسالان در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان، بیان کرد: این کلاس‌ها شامل کارگاه روایت‌شناسی، خلاقیت 1 و 2، نمایش‌نامه نویسی، نقد و تحلیل، کارگاه داستان‌نویسی مقدماتی و پیشرفته، داستان‌نویسی 1 و 2، کارگاه سبک و ژانر در داستان، کارگاه آموزش و نقد شعر، کارگاه جریان‌شناسی در شعرمعاصر، کارگاه ویراستاری 1، ادبیات کهن(سعدی‌خوانی)، مثنوی‌خوانی و حافظ‌‌ خوانی است.
وی ادامه داد: علاقه مندان برای ثبت‌نام در این کارگاه‌ها می توانند تا 31 خردادماه در ساعات اداری به محل مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان واقع در خیابان علامه امینی، باغ غدیر، ساختمان الغدیر مراجعه کرده و یا با شماره 32602014 تماس حاصل کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار